مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی درجه یک – لوکس و مجلسی

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی درجه یک – لوکس و مجلسی در این مقاله مورد بحث و تفحص از دیدگاه های مختلف قرار می گیرد.

 

اسامی برنج های سالم ایرانی

در ایران انواع برنج را به عنوان برنج شمال می شناسند. اما واقعیت اینست که در استانهای زیادی از ایران برنج کشت می شود. برخی از  استان هایی که برنج در ان ها کشت می شوند در زیر لیست شده اند:

  • استان مازندران
  • استان گیلان
  • استان گلستان
  • استان خراسان شمالی و خراسان جنوبی
  • استان زنجان
  • استان قزوین
  • استان ایلام
  • استان فارس
  • استان خوزستان
  • استان سیستان و بلوچستان

از میان این استان ها ۴ استان مازندران، گیلان، گلستان و خوزستان بیشترین حجم برنج را کشت میکنند. کشاورزان  در این استان شالی را به صورت دستمزدی به کارخانجات شالیکوبی میدهند تا برایشان آماده و فراوری کنند. البته تعدادی از کشاورزان هم برنج را به صورت شالی به کارخانجات شالیکوبی یا تاجران برنج می فروشند.

برخی از برنج هایی که در ایران کشت می شوند را در زیر میبینید.

  • برنج طارم اصل
  • برنج دمسیاه
  • برنج هاشمی
  • انواع برنج دودی
  • برنج فجر
  • برنج شیرودی
  • برنج طارم رمضانی
  • برنج طارم عسگری
  • برنج چمپا
  • برنج عنبربو
  • برنج طارم هاشمی

انواع برنج ایرانی

تشخیص انواع برنج ایرانی

تقلب در زمینه برنج بسیار زیاد است. از این رو تشخیص انواع برنج ایرانی کار پیچیده ای هست و نیاز به یک آدم حرفه ای و متخصص برنج شناس دارد. از جمله تقلباتی که در زمینه برنج انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود

  1. مخلوط کردن برنج با کیفیت ایرانی با برنج بی کیفیت خارجی. برای اینکار برنجی وارداتی با همان شکل و ظاهر برنج ایرانی پیدا می کنند و با مخلوط کردن آن با برنج ایرانی باعث بی کیفیت شدن برنج می شوند.
  2. نیم دانه هایی که باید از برنج جدا شود و به صورت جداگانه به فروش برسد را با برنج اصلی مخلوط می کنند.
  3. برنج باید کاملا رطوبت آن گرفته شده باشد. گاهی برنجی که هنوز رطوبت دارد را می فروشند

برنجبار مفتخر است برای هر محموله برنج شناسنامه تهیه می کند و از این رو به تاجران و بنکداران برای خرید بهینه برنج مورد نظر با کیفیت مناسب کمک می کند.

برنج هاشمی چیست؟

برنج هاشمی برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ توسط یوسف هاشمی زاده معرفی و تولید شد. این برنج یکی از باکیفیت ترین برنج های ایرانی است که در شمال ایران و به صورت خاص در استان گیلان از گذشته دور کشت می شده است.

برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی امروز چه قیمتی است؟

با توجه به اینکه برنج هاشمی گیلان یک برنج با معیارهای استاندارد سطح بالا و قیمت مناسب برای استفاده خانوارها می باشد امید است با افزایش تولید برنج هاشمی درجه یک در دیگر نواحی گیلان و گلستان و مازندران سطح تولید این برنج افزایش قابل توجهی بیابد.

به دلیل شرایط آب و هوایی مورد نیاز برای کشت و محدودیت در افزایش سطح زیر کشت در کشور، مناسب ترین شیوه جهت افزایش تولید، بالا بردن عملکرد در واحد سطح است. عملیات بهسازی و آماده‌گردانی اراضی، شناسایی ارقام مناسب فراخور شرایط منطقه، مبارزه با آفات و بیماری ها، تغذیه و حاصلخیزی خاک و برداشت محصول و فراوری آن از مهمترین عوامل مؤثر در افزایش عملکرد در واحد سطح است.

برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی یک پکیج عالی و محصول لوکس و مجلسی است. قیمت امروز برنج هاشمی در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق دارد زیرا کیفیت محصول و محل کشت آن نیز در قیمت برنج گیلان هاشمی مؤثر است. خرید برنج هاشمی گیلان علاوه بر برنج فروشی ها در سایت های گوناگون امکان پذیر می باشد. از جمله این سایت ها برنجبار و دیجی کالا است.

 

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی درجه یک – لوکس و مجلسی

برنج هاشمی گیلان کیلویی چند است؟

برنج هاشمی معطر گیلان یکی از خوش‌ عطر و خوشمزه ترین نوع برنج ایرانی است که عمدتاً در آستانه اشرفیه گیلان کشت و برداشت می‌شود.

برنج هاشمی برای نخستین بار، اتفاقی به وسیله زارعی به نام آقای یوسف هاشمی‌زاده کشف شد. البته کشت این نوع برنج، محدود به ناحیه خاصی نیست و در اغلب نقاط کشور قابل کاشت است.

سرانه مصرف برنج در ایران بالاست و برنج یک جزو جدانشدنی از سفره های ایرانی می باشد. یک نوع از برنج فراوری شده برنج هاشمی دودی یا برنج صدری دودی است که در این روش برای ماندگاری بیشتر برنج از ایجاد دود در محیطهای نگهداری برنج استفاده می کنند.

امروزه چنین قصدی دیگر وجهی ندارد و برنج برای ماندگاری نیاز به دودی شدن ندارد. اما تعدادی از مصرف کنندگان طعم دود در برنج دودی را خیلی می پسندند و خریدار این نوع برنج هستند. برنج دودی شمال نیز در برنج فروشی ها و بعضی سایت های تولید و پخش برنج قابل دسترس است.

قیمت برنج هاشمی گیلان 1401 مطمئناً نسبت به برنج هاشمی امسال ارزانتر است و توصیه می شود اگر قیمت برایتان مهم است از برنج هاشمی ارگانیک سال قبل استفاده کنید. برنج هاشمی عطری اعلا و برنج صدری هاشمی را می توانید به صورت فله و همچنین بسته بندی های گوناگون و وزن های مختلف در اکثر مجموعه های فروش برنج که در این زمینه فعالیت دارند جست‌و‌جو کرده و قیمت برنج هاشمی درجه یک فوق اعلا را در سایت ها با هم مقایسه و بهترین برنج قابل دسترس را انتخاب نمایید.

اما سوالی که باید به آن در اینجا پاسخ دهیم، اینست که برنج هاشمی گیلان کیلویی چند است؟ این بستگی به فاکتور های مختلف دارد. از جمله اینکه ایا خرید ما کلی است یا خرده. آیا برنج را به صورت فله میخریم یا به صورت برنج بسته بندی شده. همچنین  از چه کسی برنج را خرید می کنیم. طبیعتا از خرید از کشاورز و بی واسطه باشد قیمت ان ارزان تر است. قیمت خرید عمده برنج هاشمی و سایر انواع برنج در همین سایت در صفحه قیمت روز برنج به صورت روزانه آپدیت می شود.

قیمت برنج هاشمی

خرید عمده برنج طارم هاشمی

خرید عمده برنج از اهمیت ویژه ای در بازار و فعالیت های کسب و کارها و چرخه اقتصادی بازار دارد. ضرر و زیان یا سود آتی نیز در این میان با توجه به مقدار زیاد خرید، آنقدر حیاتی است که خریداران محترم باید نهایت دقت و تحقیق و برنامه ریزی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اکثراً صاحبان فروشگاه های بزرگ، بازرگانان و رستورانداران به این روش اقدام می کنند. قیمت برنج طارم 10 کیلویی مطمئناً برای این دسته از مشتریان به صرفه نیست. قیمت برنج مازندران امروز و قیمت برنج هاشمی مازندران و به طور کلی قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک شمال را می توانید در شالیزار ها از خود کشاورزان عزیز جویا شوید یا با سایت هایی مثل سایت باسلام یا همین سایت، یعنی سایت برنجبار که در تماس مستقیم و دائم با کشاورزان عزیز فعالیت می کند، جویا شوید.

بیشتر بخوانید:‌ قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک عمده – برنج مجلسی و باکیفیت

خرید عمده برنج هاشمی

برنج هاشمی گیلان که بهترین نوع برنج هاشمی می باشد عمدتاً در آستانه اشرفیه به عمل می آید. بنابراین برای خرید عمده برنج هاشمی گیلان امروز می توانید با محل کشت و برداشت محصول تماس مستقیم داشته باشید و از ارزانترین قیمت ممکن بهره مند شوید.

قیمت برنج هاشمی درجه یک آستانه اشرفیه در خرید فله ای از کشاورزان محترم، مطمئناً شامل تخفیف ویژه خواهد بود. قیمت برنج هاشمی درجه یک گیلان فوق اعلا در روی زمین از قیمت برنج هاشمی امروز در تهران حتماً ارزان تر است. بنابراین با توجه به اینکه برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی امروز در خرید عمده جایی ندارد می توانید برای خرید کلی خود با سایت های مرتبط با کشاورزان عزیز در تماس باشید.

برای خرید عمده برنج هاشمی با ما در برنجبار در ارتباط باشید!

بیشتر بخوانید:‌ قیمت برنج طارم محلی درجه یک – پخش و تولید برنجبار

عمده فروشی برنج

در تمام شهرها، بازار عمده فروشی، مرکز فروش و دسترسی آسان به محصولات غذایی است. مثلا در تهران،

  • بازار خیابان انبارنفت یعنی حاجی‌آباد
  • بازار مولوی 
  • بازار بزرگ تهران

از مراکز مهم فروش عمده انواع محصولات از جمله برنج می باشند. ولی شرکت های بزرگ مواد غذایی که در بازارها به صورت حضوری فعالیت می کنند در فضای مجازی نیز فعال هستند.

بنابراین اگر حضور فیزیکی برای شما سخت است می توانید به راحتی در خانه توسط لپ تاپ یا گوشی همراه خود با عمده فورشی آنلاین یعنی هر عمده فروشی ارزان در بازار در تماس باشید.

بهترین سایت های عمده فروشی همه چی با جست‌و‌جوی اینترنتی و سنجش آن‌ها با هم قابل ردیابی هستند. در مجموع چندین گروه در عمده فروشی برنج فعالیت دارند:

  1. بنکداران
  2. تاجران برنج
  3. کشاورزان برنج
  4. صاحبان  کارخانه های شالیکوبی های برنج

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت انواع برنج طارم – هاشمی – عنبربو

قیمت برنج هاشمی 1402 در تهران

مطمئناً قیمت برنج در زمان برداشت محصول کمتر است. و حتی برنج سال پیشین نیز در این زمان با قیمت کمتری عرضه می گردد. با توجه به تولید کم برنج در سال جاری احتمال افزایش برنج ایرانی تا اواخر سال کم نیست.

قیمت برنج هاشمی امروز در تهران نسبت به مهرماه افزایش یافته است. قیمت برنج هاشمی 1402 دیجی کالا را با قیمت این محصول در اواخر تابستان می توان مقایسه کرد و از روی نتیجه به پیش بینی قیمت برنج در اواخر سال 1402  پرداخت. قیمت برنج در روزهای آینده به تغییرات قیمت برنج وارداتی نیز بستگی دارد.

قیمت برنج هاشمی 1401 در تهران

بررسی نوسانات قیمت برنج در سال 1401 نشان می دهد که در اواخر بهار آن سال افزایش قیمت برنج ایرانی تا دویست درصد هم رسیده بود و همین افزایش درمورد برنج خارجی به شصت درصد می رسید.

این بررسی ها نشان دهنده احتمال وضعیت بحرانی آینده در قیمت برنج می باشد که لزوم توجه بیشتر و برنامه ریزی های لازم را در خرید برنج خانوار و همچنین در کسب و کارها نشان می دهد.

بیشتر بخوانید‌: خرید برنج هاشمی آستانه اشرفیه در قوچان

قیمت برنج هاشمی امروز در تهران

قیمت عمده فروشی برنج هاشمی در مجموعه های گوناگون مستقر در تهران به قیمت عمده برنج هاشمی گیلان و کلاً قیمت عمده برنج ایرانی هاشمی و قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک شمال بستگی دارد.

این یک چرخه مدام است که قیمت ها در آن روی هم تاثیر می گذارند و به المان های مختلفی متصل هستند. چه مستقیماً به برنج فروشی در شهرستان ها یا تهران مراجعه کنید و چه از طریق سایتهای آنلاین اقدام کنید این وابستگی قیمت همیشگی است.

منتها در خرید عمده زمانی می توانید به بهترین قیمت برنج هاشمی مازندران دسترسی داشته باشید که تحقیقات گسترده پیش از تصمیم را از یاد نبرید.

برای اطلاع از قیمت برنج هاشمی امروز در بازار تهران به سایت برنجبار مراجعه شود!

قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک

قیمت برنج هاشمی دیجیکالا

دیجیکالا از سایت هایی است که در تمام زمینه های بازار فعال است و می توان انواع محصولات غذایی را از آن تهیه کرد. اما خرید عمده محصولات غذایی به خصوص برنج نیاز به تماس با سایتهایی دارد که تخصصشان تولید، پخش و فروش عمده برنج شمال است.

بیشتر بخوانید‌: قیمت عمده برنج هاشمی گیلان – برنجبار

انواع مارک های برنج هاشمی در بازار ایران

در بازار تجاری ایران برنج به صورت فله و بسته بندی شده به فروش می رسد. بسته بندی های برنج معمولا ۱۰ کیلویی است و از جنس پلاستیک، پارچه یا گونی پلاستیکی است. برنج با برند های زیر در فروشگاه های زنجیره ای مانند اتکا ، رفاه، افق کوروش و جامبو و هفت یافت می شود.

  • برنج هاشمی مارک گلستان
  • برنج هاشمی مارک کاسپین
  • برنج هاشمی مارک وش نیا
  • برنج هاشمی طبیعت
  • برنج هاشمی پرسیس
  • برنج هاشمی جواهری
  • برنج هاشمی جمشیدی
  • برنج هاشمی تقی پور
  • برنج هاشمی خمام تی تی
  • برنج هاشمی چاپار
  • برنج هاشمی خیام

همچنین برای خرید برنج هاشمی می توان  به سایت های اینترنتی مانند دیجی کالا ، باسلام ، کاسپین ، برنجبار و غیره مراجعه نمود.

طرز پخت تهچین با برنج  هاشمی درجه یک و زرشک پفکی

برای تهیه تهچین ساده و خوشمزه، دستور پخت های متعددی وجود دارد. مواد لازم عوض می شود و طرز چیدمان لایه ها تغییر می کند. بعضی تهچین را در قابلمه درست می کنند و بعضی ترجیحشان فر یا پلوپز است.

طرز تهیه تهچین مرغ برای 6 نفر یک رسپی ایدئال است. اما رسپی برای هر تعداد هم که بدانید، در هنگام پخت برای تعدادی متمایز فقط کافیست نسبت مواد را رعایت کنید.

بعضی از آشپزهای شمالی دوست دارند از مرغ و گوشت استفاده نکنند و به جایشان در تهیه تهچین، اسفناج و بادمجان و قارچ به کار بگیرند. این دیگر به ذائقه افراد بستگی دارد و اینکه برای مصرف خانگیست یا رستورانی. زیرا در رستوران تنوع غذاها یک ملاک برتری محسوب می شود. طرز تهیه تهچین مرغ ساده برای 4 نفر به شکل زیر است.

مواد لازم:

  •  برنج 4 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  •  ماست چکیده 2 قاشق غذاخوری
  •  زعفران و نمک و فلفل به میزان دلخواه
  •  روغن 3 قاشق غذاخوری
  •  زرشک و خلال پسته و بادام به میزان دلخواه – قیمت انواع زرشک
  •  مرغ 1 سینه کامل
  •  پیاز متوسط 1 عدد

طرز تهیه تهچین مرغ زعفرانی در قابلمه به این شکل است که:

  1. ابتدا مرغ را همراه پیاز و فلفل و زردچوبه می گذاریم خوب بپزد.
  2. زرشک را به مدت 10 دقیقه خیس می کنیم و بعد همراه خلال پسته و بادام کمی تفت می دهیم و کنار می گذاریم.
  3. مرغ را پس از پختن ریش ریش می کنیم و با کمی آب زعفران و روغن تفت می دهیم.
  4. در این مرحله از طرز تهیه ته چین مرغ ساده در ظرف بزرگی تخم مرغ ها را هم می زنیم تا رنگشان عوض شود.
  5. نمک می افزاییم و باز هم می زنیم.
  6. زعفران اضافه می کنیم و هم می زنیم.
  7. ماست را اضافه می کنیم و هم می زنیم.
  8. سپس دوباره زعفران و روغن اضافه می کنیم و هم می زنیم. مایع ما آماده است.
  9. حال برنج را که کمی سفتتر از حالت معمول آبکش کرده ایم با مایع به آرامی مخلوط می کنیم.
  10. حال در قابلمه کمی روغن می ریزیم و مقداری از برنج مخلوط شده را در کف قابلمه می ریزیم و رویش لایه مرغ و سپس لایه زرشک و خلالها قرار می گیرد و در انتها کل برنج را رویش می ریزیم
  11.  با قاشق فشار می دهیم تا پرس شود و در قابلمه را می گذاریم و با شعله پایین 45 دقیقه طول می کشد تا آماده شود. اگر می خواهید از فر استفاده کنید باید از دمای 160 درجه سانتی گراد یا 380 درجه فارنهایت و به مدت یک ساعت یا کمی بیشتر و به صورت سرپوشیده با فویل سوراخ سوراخ استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت روز برنج هاشمی و سایر انواع برنج  با ما در ارتباط باشید! ما همچنین مرکز خرید و فروش عمده زرشک پفکی و زرشک دانه اناری هستیم.

در مقالات آینده میخوانیم:

  • قیمت برنج هاشمی امروز در تهران
  • قیمت برنج هاشمی در عراق
  • قیمت برنج هاشمی بوستان خزر تالش
  • قیمت برنج هاشمی نیم دانه معطر گیلان
  • فرق برنج نیم دانه – سر لاشه و لاشه چیست؟
  • برنج علی کاظمی چگونه برنجی است؟

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران