مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

خرید برنج ندا درجه یک

خرید برنج ندا درجه یک با قیمت مناسب برای مقاصد داخلی و صادراتی چگونه انجام می شود؟  برنج ندا درجه یک چه مشخصاتی دارد؟ برنج ندا در کجا کشت میشود و قیمت روز آن در بهمن ماه ۱۴۰۲ چقدر است؟ در این مقاله به این پرسشها پاسخ می دهیم. عناوین مورد بحث این مقاله در زیر لیست شده است.

برنج ندا چه برنجی است

حتما می دانید که یکی از دغدغه های مصرف کنندگان برنج، خرید برنج ایرانی با کیفیت و ارزان می باشد. چراکه برنج در اکثر شهرهای ایران جزو ضروری حداقل یک وعده غذایی محسوب می شود.

اگر می خواهید برنج شمال کشور را خریداری کنید و به کیفیت پخت خیلی اهمیت می دهید برنج ندا یکی از گزینه های خیلی خوب می باشد که بیشتر در استان های گلستان و مازندران به عمل می آید. عجیب است که برخی می پرسند برنج ندا چه برنجی است و آیا برنج ندا ایرانی است یا خارجی و هنوز در مورد انواع برنج های کشور خود اطلاعات درستی ندارند. برنج ندا در حین پخت خیلی خوب قد می کشد و از برنج های خارجی کیفیت بهتری دارد.

خرید برنج ندا

عنوان برنج ندا از 3 حرف اول کلمات نعمت زاده، دانشگاه و آمل ساخته شده است. در دهه هفتاد، دکتر قربانعلی نعمت زاده با ترکیب سه نوع برنج حسن سرایی، سنگ طارم و امل 3 این برنج را تولید کرد تا به هدف ایجاد برنجی پرمحصول و مقاوم در برابر بسیاری از بیماری ها برسد.

برنج ندا طعم و عطر کمی دارد اما خیلی خوب ری می کند و ظاهر قشنگی دارد و قیمتش خیلی به صرفه است. البته نظرات درمورد برنج ندا متفاوت است و درمورد برنج ندا نی نی سایت هم اظهار نظرهای مختلفی دارد که خواندشان خالی از لطف نیست. یک نکته که باید به آن توجه کنید این است که برخی افراد سودجو با برچسب برنج طارم ندا و اطلاق برنج طارم به این محصول سعی کرده اند قیمت برنج ندا را افزایش دهند.

باید هشیار باشید و حواستان باشد که برنج طارم ندا وجود ندارد و این اسم فقط برای کلاهبرداری ساخته شده است. درواقع فقط یک نوع برنج ندا وجود دارد و ما انواع برنج ندا نداریم. فقط ممکن است نام محل کشت برنج ندا به عنوان پسوند به آن اضافه شود و یا نام برندهای مختلف تولید و پخش برنج در ادامه آورده شود. طول دانه برنج ندا 7 میلیمتر است و جزو برنج های دانه بلند قرار دارد و خیلی خوب قد می کشد.

رنگ برنج ندا سفید شفاف است و به خاطر کیفیت قابل قبول و قیمت ارازن مورد پسند رستوران دارها و هتل دارها می باشد. سالی یکی دوبار برنج ندا تنظیم بازار با عنوان برنج ندا اتکا در فروشگاه های زنجیره ای اتکا با قیمت بسیار پایین در معرض فروش گذاشته می شود که برای خرید عمده این برنج می تواند یک فرصت بسیار عالی باشد.

بیشتر بخوانید: برنج هاشمی درجه یک گیلان

آیا برنج ندا تراریخته است؟

خوب است بدانیم برای ایجاد محصولات تراریخته، دی ان ای گیاه را دستکاری می کنند و نوعی پروتیین را به صورت مصنوعی در محصول القا می کنند. در ایران هم این محصولات تولید شده اند و حتی به کشت صنعتی رسیده اند.

نمونه این روش در میان انواع برنج ایرانی، برنج طارم مولایی می باشد که یک برنج ترارریخته معروف است. اما اصلاح نژاد با تراریختن فرق دارد. در روش اصلاح نژاد چند نوع محصول را برای تقویت صفات خوب و رفع کردن صفات بد با هم ترکیب می کنند تا به نتیجه بهتری برسند.

در جواب این سوال که آیا برنج ندا تراریخته است یا نه، باید گفت درمورد برنج ندا هم همین اتفاق افتاده است. یعنی برنج ندا یک برنج اصلاح نژادی شده است و در دی ان ای آن به طور مصنوعی تغییری داده نشده. برنج ندا از ترکیب سه برنج ایرانی حسن سرایی، سنگ طارم و آمل 3 ایجاد شده است و به هیچ وجه خطرات برنج های ترارریخته را ندارد. درضمن برنج تراریخته در کشورهای دیگری هم به کشت صنعتی رسیده و حتی به ایران وارد می شود.

بنابراین با خرید برنج خارجی از این مشکل در امان نیستید. کاهش هزینه های کشاورزی و تولید انبوه در استفاده از برنج تراریخته تنها به نفع کشاورزان است. درواقع مزایای تولید برنج ترارریخته تنها برای تولید کنندگان لحاظ می شود و خیری به مصرف کنندگان نمی رسد.

بیشتر بخوانید: خرید برنج طارم اعلا

فرق برنج ندا و فجر

می دانیم که هر دو برنج ندا و فجر جزو برنج های پرمحصول هستند و تفاوت های برنج ندا و فجر در قیمت، طول و شکل و رنگ و طعم و عطر این دو برنج خلاصه می شود.

برنج ندا به دلیل دانه های جمع و جورتر و بیشتر اوقات قیمت پایین تر بیشتر در صنایع غذایی و برنج فجر بیشتر در مصرف روزمره خانگی استفاده می شود. البته بحث خرید عمده برای مصارف رستوران ها و ادارات و مجالس متفاوت است و در این مورد هر دو این برنج ها مورد استقبال زیاد قرار می گیرند.

کیفیت پخت هر دو برنج خوب است ولی برنج ندا قد بیشتری می کشد. درحالیکه برنج فجر حدود 2 و 26 میلیمتر قد می کشد، برنج ندا حدود 3 و 5 قد می کشد. میزان باردهی برنج ندا در زمین نیز بیشتر از برنج فجر می باشد.

فرق برنج ندا و فجر به عطر آن ها هم مربوط می شود که برنج فجر عطر بیشتری دارد و برنج ندا کم عطر یا بی عطر است. معمولا دسترس پذیری برنج فجر در انواع بازارها به صورت خرده و عمده بیشتر از برنج نداست.

قیمت و تفاوت قیمت این دو هم متغیر است و به فاکتورهای زیادی مربوط می شود. اما معمولا برنج فجر گران تر است. مثلا در مجموعه بازرگانی برنجبار درحالیکه برنج فجر کیلویی 64,000 تومان است، برنج ندا کیلویی 57,000 تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: خرید برنج فجر درجه یک

برنج ندا بهتر است یا شیرودی؟

درمورد بهتر بودن یا بدتر بودن برنج ها نمی توان با صراحت نظر داد چون علاوه بر اینکه سلیقه ها متفاوت است، اهداف خرید نیز متفاوت است. بهتر است اول کمی درمورد این دو برنج و تفاوت هایشان بدانیم.

برنج شیرودی که بیشتر در بهشهر و نکای استان مازندران به عمل می آید یک برنج پرمحصول مخصوص نواحی سردسیری و کوهستانی است و ظاهرش شبیه برنج طارم هاشمی است و از ترکیب دو برنج طارم هاشمی و خزر تولید می شود. اما برنج ندا بیشتر شبیه برنج طارم است. هر دو این شباهت ها دست سودجویان را باز گذاشته تا با انواع دوز و کلک ها و مخلوط سازی این برنج ها یا برچسب گذاری های نادرست، پول بیشتری به جیب بزنند.

برنج شیرودی

برنج شیرودی کیفیت خوب و مطلوبی دارد و اگر چند ماه بی استفاده بماند به کیفیت پخت بهتری هم می رسد. از مزایای برنج ندا نسبت به برنج شیرودی می توان به ماندگاری خوب و نرم بودن برنج ندا مدتها بعد از پخت اشاره کرد که می تواند فاکتور مهمی برای انتخاب برنج مصرفی خانگی باشد.

برنج ندا به خاطر دیررس بودن کمتر از برنج فجر و شیرودی مورد استقبال کشاورزان قرار می گیرد. برنج ندا همچنین بهتر از شیرودی قد می کشد و بنابراین ظاهر بهتری بر سر سفره دارد. اما عطر برنج شیرودی بیشتر است. قیمت هر دو برنج نیز مناسب و به صرفه است. حالا با توجه به اینکه کدام خصوصیت را بیشتر خواهان هستید می توانید بهترین گزینه را در جهت اهداف خریدتان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: خرید برنج لاشه، برنج سرلاشه، برنج نیم دانه

طرز پخت برنج ندا

برنج ندا گرچه برای پخت مواد غذایی دیگر مثل فرنی، شیربرنج و استفاده در صنایع غذایی مناسب است اما به عنوان برنج بر سر سفره نیز در مصارف خانگی یا در وعده های رستوران ها و هتل ها استفاده می شود و مثل انواع و اقسام برنج های ایرانی دیگر می تواند به صورت آبکش و کته پخته شود.

توصیه می شود اگر برنج ندا کهنه است، قبل از پخت، برنج را یکی دو ساعت در آب و نمک بخیسانید. اما باتوجه به اینکه روشهای کته و آبکش برای همه برنج های ایرانی کم و بیش یکسان است، در اینجا می خواهیم یک روش رستورانی سریع را برای پخت برنج ندا به شما آموزش دهیم که در این روش می توانید به روش های پخت خانگی خود تنوعی بدهید و به یک ظاهر خوش عطر و بو و زیبا بر سر سفره دست پیدا کنید.

در این روش دو قابلمه آب را بر سر شعله بگذارید تا بجوشند. سپس برنج خیس خورده را در یکی از قابلمه ها بریزید و نمک دلخواه را اضافه کنید. وقتی برنج نرم شد در آبکش فلزی بریزید و سپس آبکش را بر روی قابلمه دوم قرار دهید و سرش را بگذارید تا با بخار بپزد. می توانید قبل از گذاشتن درِ قابلمه، مقداری دم کرده زعفران همراه روغن یا کره روی برنج بپاشید. به این صورت در کمترین زمان ممکن، فضای اشتهاآور رستوران را بر سر میز غذای خود احضار می کنید.

بیشتر بخوانید: برنج هاشمی درجه یک گیلان

قیمت برنج ندا اعلا گرگان

قیمت برنج ندا اعلا را می توان از سایت ها و فروشگاه های زنجیره ای مختلف جویا شد و قیمت ها را مقایسه کرد. البته برای دستیابی به بهترین کیفیت، تا برنج در قابلمه قرار نگیرد و بر سر میز نیاید نمی توان با اطمینان درمورد کیفیتش حرف زد. برای نمونه

  • برنج ممتاز گرگان بسته بندی 5 کیلوگرمی شالیزار صادق در سایت ترب با قیمت 295,000 تومان عرضه می شود.
  • یا قیمت برنج ندا اعلا گرگان 10 کیلویی حاج عباد نصیری و پسران در سایت ترب 550,000 تومان است.
  • قیمت برنج ندا دست افشان در فروشگاه زنجیره ای کوروش با تخفیف 495,000 تومان است.
  • در سایت تخصصی برنجبار نیز قیمت خرید عمده برنج ندا کیلویی 57,000 تومان می باشد.

خرید برنج ندا امروز از بازارهای تهران

در بازارهای حضوری و آنلاین مختلف می توانید قیمت های مختلفی را بر سر برنج های پرمحصولی مثل ندا، فجر و شیرودی ببینید. با توجه به اینکه برنج ندا از ارقام دیگر پرمحصول تر است به وفور در بازارها وجود دارد و قیمت عمده اش با قیمت سورت و بوجارشده فرق می کند.

قیمت برنج ندا در بازار مولوی به صورت عمده 40,000 تومان است. ولی اگر برنج پاک شده و تمیز و بدون ضایعات برای صادرات یا استفاده کلی در رستوران ها و هتل ها می خواهید بهتر است در خرید برنج ندا دقت کنید و محصولی بهداشتی و تمیز خریداری کنید تا مقدمات پیش از پختش وقت زیادی نگیرد و بتوانید برای صادرات نیز بر کیفیت ظاهری و شکل جذابش مانور دهید.

مجموعه برنجبار محصول سورت و بوجارشده را در خرید عمده به قیمت درب کارخانه یعنی 57,000 تومان تحویل مشتری می دهد. خرید برنج ندا امروز از بازارهای تهران به این سادگی نیست. چرا که در خرید حضوری نیز ممکن است برخی فروشندگان سودجو با ظاهرسازی، برنجی به ظاهر مرغوب را به شما عرضه کنند اما شما از محصول زیر بار خبر ندارید و نمی دانید در زیر کیسه ها چه نوع برنجی انتظار شما را می کشد.

قیمت برنج ندا درجه یک

برنج ندا با وجود عطر و طعم پایین، به خاطر خوشپخت بودن، ری کردن قابل قبول و قیمت مناسب، مشتریان خود را چه در مصرف روزمره و چه در کسب و کارهای بزرگ و صادرات دارد.

برنج ندا درجه یک نیز تحت نام ها و مارک های مختلف در بسته بندی های گوناگون وجود دارد. برنج ندا درجه یک سورت شده در سایت باسلام با قیمت کیلویی 46,000 تومان عرضه می شود.

برنج ندا مازندران درجه یک در همین سایت در بسته بندی 5 کیلویی 300,000 تومان است. برنج ندا اذوقه در دیجی کالا فعلا موجود نیست اما سایر اقلام برنج آذوقه معمولا موجود است. به طور کلی قیمت برنج ندا 1402 در مجموعه های مختلف بنا به نوع بسته بندی متغیر است. اما این قیمت از قیمت برنج ندا 1401 بیشتر است. پس قیمت برنج ندا درجه یک با هدف و سلیقه شما مرتبط است.

اگر برنج را برای مصارفی غیر از چلو و پلو می خواهید، می توانید از برنج سرلاشه ندا استفاده کنید که قیمتش باز هم پایین تر است. برنج سرلاشه در کارخانه شالیکوبی به دلایل مختلف در روند تولید برنج سالم ایجاد می شود. بنابراین در نهایت خرید بهترین و مناسبترین برنج به سلیقه شما بستگی دارد و هر کدام مزایای خود را دارند.

مارک های برنج ندا موجود در بازار

برخی از برند های برنج ندا موجود در سوپر مارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های آنلاین به شرح زیر هستند:

  • برنج ندا هایلی
  • برنج ندا جوانه صدرا
  • برنج ندا کاویش
  • برنج ندا نگین
  • برنج ندا برنجوک
  • برنج ندا کیمیا افشان
  • برنج ندا دولت آبادی
  • برنج ندا شالی نشا
  • برنج ندا شمشاد
  • برنج ندا مهمان دوست
  • برنج ندا آرتا رحیمی
  • برنج ندا لوجنک
  • برنج ندا سردار

برنج ندا سردار

برنج ندا_عمده فروشی برنجبار

خرید برنج عمده درواقع یکی از فعالیت های مهم در زنجیره تأمین مواد غذایی اصلی در بازارهاست. ازآنجا که برنج یکی از مواد اصلی وعده های غذایی ایرانیان است، اهمیت خرید عمده برای مصارف خانگی و همچنین سفارشات برای رستوران ها، هتل ها، ادارات و تالارها بر کسی پوشیده نیست.

در اغلب کسب و کارهای مرتبط با خرید و فروش برنج مثل صادرات برنج، اهمیت گزینش تأمین کننده معتبر و پژوهش در کیفیت برنج و روند تولید آن از عوامل کلیدی در آینده سازی کسب و کار به شمار می روند. مجموعه تولید و توزیع برنجبار به عنوان یکی از پایگاه های خرید و فروش برنج همواره سعی کرده تا تمام نیازهای خریداران عمده را در نظر گرفته و از فرایندهای تولید بر سر زمین گرفته تا کارخانه شالیکوبی و سورتینگ و انبار و ارسال برنج همیشه رضایت خریدار را مدنظر قرار دهد.

قیمت عمده برنج ندا با کیفیت عالی و بدون ضایعات در عمده فروشی برنجبار به قیمت درب کارخانه، کیلویی 57,000 تومان می باشد. برای خرید محصولات درجه یک برنجبار، می توانید از طریق سایت اقدام کرده و از طریق شماره درج شده به طور مستقیم با مدیریت برنجبار تماس حاصل نمایید.

مقالات مرتبط

قیمت برنج دودی
برنج دودی

قیمت برنج دودی

قیمت برنج دودی را در این مقاله مورد مطالعه قرار میدهیم. البته پیش از آن به مباحثی چون، برنج دودی

ادامه مطالب »
برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران