مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

خرید برنج فجر درجه یک

خرید برنج فجر درجه یک در این مقاله مورد بحث قرار می دهیم. موارد مورد بحث در این مقاله به شرح زیر هستند:

برنج فجر چیست؟

می توان حدس زد که وقتی اسم برنج فجر را می شنوید، چه نوع سؤال هایی به ذهنتان خطور می کند. سؤال هایی مثل اینکه اصلا برنج فجر چیست؟ آیا برنج فجر یک برنج تراریخته است؟ آیا هر برنجی که اصلاح نژادی شده باشد مضر است و غیره. بله، جواب تمام این سؤالات را در مقاله حاضر پیدا می کنید.

برنج فجر یک برنج ایرانی پرمحصول است. یعنی چه؟ یعنی اینکه محققین در فرایند کشف روش های جدید برای افزایش محصول در مزارع به کشف این برنج نائل شده اند.

برنج هایی مثل برنج طارم دمسیاه با وجود کیفیت عالی چون محصول کمی تولید می کنند خیلی مورد استقبال کشاورزان قرار نمی گیرند و کمیابی آن ها موجب افزایش قیمتشان می شود و خرید آن ها را از دسترس بسیاری از مصرف کنندگان خارج می کند. اما برنج فجر هر سال محصولی غنی و انبوه به بار می آورد و جزو برنج های دسته سرد است.

قیمت فروش برنج فجر گرگان

دو نوع برنج فجر 70 روزه و 90 روزه وجود دارد که عطر و طعم برنج 90 روزه بیشتر است. این اسامی به خاطر مدت زمان میان کاشت و برداشت برنج به آنها اطلاق می شود. و بله، این برنج اصلاح ژنتیکی شده است. اما نباید از این حرف بترسید. چراکه گیاهان اصلاح شده با وجود کشت صنعتی هر ساله، به محصولی طبیعی تبدیل می شوند و کاستی هایشان برطرف می شود.

برنج فجر بیشتر در استان های گیلان، گلستان و مازندران تولید می شود. رنگ برنج فجر سفید مات و قیافه اش شبیه خنجر و شمشیر است و یک سمتش فرورفتگی کوچکی دارد. طول دانه خام این برنج 8 میلیمتر است و تا 10 و خرده ای میلیمتر نیز قد می کشد. این برنج بسیار خوش پخت است و خوب ری می کند و به خاطر قیمت ارزان در کنار این مزایا به خصوص از طرف رستوران دارها بسیار مورد اقبال عمومی قرار می گیرد.

خرید برنج فجر

فواید و مضرات برنج فجر

برنج فجر هم مثل هر محصول دیگری مزایا و نواقصی دارد. در هر صورت ما با هر انتخابی در زندگی خود، از یک سری مزایا برخوردار می شویم و مزایای دیگری را از دست می دهیم. این یک سیر طبیعی در روند تکوین رشد و زندگی ماست. فواید و مضرات برنج فجر هم باید به طور برابر مورد توجه قرار گیرد.

به طور مثال عطر و طعم برنج فجر نسبت به همتاهای بومی بی بضاعت است و نمی تواند از این نظر با برنج های هاشمی، صدری، بینام و طارم رقابت کند.

هرچند که سال به سال این عیب در برنج فجر کمتر می شود و شباهت های این برنج به برنج های بومی بیشتر می شود. اما یک مزیت بزرگ این برنج مقاومتش نسبت به انواع بیماری های گیاهی مثل بلاست و ورس است که از نیاز این نوع برنج به کودها و سموم شیمیایی می کاهد و بنابراین محصول طبیعی تری ارائه می دهد.

خرید برنج فجر بی واسطه

خوش پخت بودن و ماندگاری بالا بعد از پخت نیز مزیت دیگر این برنج است. بعضی افراد برنج فجر را برنجی تراریخته می دانند و مضرات برنج تراریخته را به آن نسبت می دهند اما باید بگوییم برنج های تراریخته عطر و طعمی ندارند اما برنج فجر با کشت مکرر و توجهات ویژه کارشناسان از مقدار قابل توجهی عطر و طعم خوب برخوردار شده است. و بالاخره برسیم به بحث شیرین ارزان بودن. بله، بزرگترین مزیت برنج فجر قیمت ارزان این برنج است که آن را مورد عنایت رستوران دارها و سلف سرویس های ادارات و دانشگاه ها و مجالس بزرگ قرار می دهد.

انواع برنج فجر ایرانی

برنج فجر بنا به فاکتورهایی مثل محل کشت، آب و هوای ناحیه و شیوه آبرسانی به انواع مختلفی از نظر طعم و عطر و کیفیت پخت در بازار وجود دارد. مثلا برنج فجر استان گلستان از برنج فجر استان های گیلان و مازندران کیفیت بهتری دارد و قیمتش کمی بیشتر است.

از مرغوب ترین نوع این برنج می توان برنج فجر سوزنی را نام برد که در گرگان کشت می شود و با نام هایی چون برنج فجر گرگان و برنج فجر مینودشت در بازار عرضه می شود. اما برنج فجر در واقع فقط در دو نوع برنج فجر 70 روزه و برنج فجر 90 روزه وجود دارد که این نام گذاری ها به دلیل زمان کشت و برداشت یعنی فاصله میان این دو زمان است.

از نظر کیفیت پخت و طعم و مزه این دو برنج برابر هستند اما برنج فجر 90 روزه عطر و بوی بیشتری می پراکند و فضای دلنشین تری به سفره شما می بخشد. اما یک نکته را نباید از نظر دور داشت. برنج طارم فجر که گاهی در بسته بندی های مختلف ارائه می شود یک برچسب فریب دهنده است.

درواقع برنج طارم فجر وجود خارجی ندارد مگر آنکه آنها را با هم قاطی کرده باشند که در این صورت به نام طارم می فروشند. پس اسم طارم فجر فقط به قصد سودجویی از طرف فروشندگان بی انصاف باب شده است.

خرید برنج فجر درجه یک و اعلا

برنج فجر درجه یک که معمولا محصول استان گلستان می باشد به خاطر پخت عالی و ری خوب و طعم و عطر متوسط و قابل قبول و قیمت پایین یکی از محبوب ترین برنج های ایرانی است که به خصوص در خرید عمده برای استفاده در رستوران ها و مجالس مورد استقبال قرار می گیرد.

برنج فجر گرچه جزو برنج های عطری محسوب نمی شود اما گونه ای از آن با اصلاحات مداوم به عطر متوسطی آراسته شده است. همچنین می توانید هر نوع برنج فجری را با کمی برنج عطری مخلوط کنید و عطر خوشی به میزهای پذیرایی خود اضافه کنید.

از آنجا که دلیل عمده اقبال عمومی به برنج فجر، قیمت آن است، سازمان اتکا که یک سازمان تعاونی مصرف دولتی می باشد گاهی با خرید کلی این برنج از تولیدکننده، آن را با قیمت ارزان و به صرفه چه به صورت عمده و چه به صورت بسته بندی های مختلف در فروشگاه های زنجیره ای خود عرضه می کند.

به این ترتیب خرید برنج فجر اعلا اتکا می تواند شانس بزرگی برای مصرف روزمره و خرید عمده باشد. البته این فرصت همیشه دست نمی دهد و باید گوش به زنگ باشید تا فروش ویژه برنج فجر دولتی ارزان قیمت را در این فروشگاه ها از دست ندهید.

فروشگاه اتکا اکنون خرید برنج فجر را برای بسته بندی های 10 کیلویی سپیدان به قیمت 786,500 در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. یا برنج فجر در دیجی کالا با مارک بارفروش و عملکرد ضعیف و با وزن 10 کیلوگرم با قیمت 750,000 موجود است.

برای خرید برنج فجر اعلا به صورت بی واسطه و با بهترین کیفیت ممکن می توانید از فروشگاه اینترنتی برنجبار استعلام نمایید. برای اطلاع از موجودی و قیمت محصولات متنوع در مجموعه تولید و پخش برنجبار با مدیریت مجموعه تماس بگیرید و کم و کیف خرید برنج فجر را جویا شوید. کارشناسان این مجموعه بازرگانی، با کنترل دائمی کیفیت و شیوه های خرید انواع برنج ایرانی، سلامت خرید شما عزیزان را تضمین می کنند.

طرز پخت برنج فجر ایرانی

برنج فجر برنجی خوش پخت با قدکشی خیلی خوب است و به همین دلیل خرید این برنج در بازارهای ایران بسیار متداول است. با توجه به اینکه برنج فجر یک برنج ایرانی اصلاح شده است، پخت این برنج تابع پخت کلی برنج ایرانی است و به عملیات ویژه ای نیاز ندارد.

درحقیقت طرز پخت اکثریت قریب به اتفاق برنج های ایرانی روشی یکسان است و دلیل برای سختگیری و اضطراب در این مورد وجود ندارد. برنج فجر هم مانند سایر برنج های ایرانی به دو روش کته و آبکش قابل پخت است.

روش کته: سعی کنید برنج را به خوبی با آب ولرم بشویید و بگذارید که برنج به همراه آب نمک برای چند ساعتی خیس بخورد. میزان نمک را به راحتی با چشیدن آب می توانید تعیین کنید.

سپس برای پخت برنج کته به ازای هر پیمانه برنج یک پیمانه آب اضافه کنید. می توانید از مقداری کره و یا روغن برای طعم بهتر استفاده کنید. در انتها شعله گاز را روی ملایم تنظیم کنید و بگذارید برنج به ارامی پخته شود. سپس بعد از تبخیر آب می توانید دمکن را بر روی درب قابلمه گذاشته و بر روی دیگ بگذارید تا برنج خوب پخته شود.

روش آبکش: برنج را با آب و نمک بگذارید چند ساعتی خیس بخورد. قابلمه بزرگی را با دو سوم آب بگذارید روی شعله و نمک بریزید و بگذارید به جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و روی شعله بالا بگذارید بپزد. در حین پختن چند بار به آرامی برنج را درون آب هم بزنید. بالای سر برنج بمانید تا دانه ها زیادی پخته نشوند و مغزشان کمی سفت باشد.

وقتی برنج را در آبکش می ریزید به آن کمی آب سرد بپاشید تا روند پختش متوقف شود و نمک اضافی اش گرفته شود. ته دیگ را روغن و نان بگذارید و برنج را در قابلمه بریزید و کناره هایش را از دیواره قابلمه جدا کنید و بگذارید با دمکنی و شعله کم به مدت 40 دقیقه بپزد.

قیمت برنج فجر درجه یک

برنج فجر درجه یک استان گلستان به صورت عمده یا بسته بندی های سبک و سنگین و مارک های متنوع در اکثر فروشگاه های زنجیره ای و سایت های فروش اینترنتی برنج موجود است. در حال حاضر خرید اینترنتی برنج یکی از بازارهای فروش اختصاصی محسوب می شود که شما با توجه به شرایط خود می توانید مساعدترین خرید را از این طریق انجام دهید.

در سایت مجموعه باسلام انواع برنج فجر تحت نام های مختلف و با قیمت های گوناگون بارگذاری شده است که تنوع زیاد محصول می تواند شانس بیشتری برای انتخاب بهترین و ارازن ترین رقم برنج فجر ارائه کند. اما در خرید عمده برنج فجر، مجموعه برنجبار یکی از سایت هایی است که حرف اول را می زنند و قیمت برنج فجر امروز را منصفانه انتخاب کرده اند.

قیمت برنج فجر درجه یک شمال در این مجموعه به دلیل ارائه به قیمت درب کارخانه یکی از ارزان ترین قیمت هاست. قیمت خرید برنج فجر اعلا و چرایی این قیمت گذاری را از کارشناسان مجموعه برنجبار جویا شوید.

بیشتر بخوانید: خرید برنج لاشه، برنج سرلاشه، برنج نیم دانه

قیمت برنج فجر گرگان امروز

برنج فجر ایرانی است و در این شکی نیست. خرید برنج فجر ایرانی بهتر از خرید برنج های خارجی با همین قیمت است. برنج فجر اعلا یکی از محصولات عالی منطقه گرگان است که نسبت به برنج های پرمحصول دیگر یعنی ندا و شیرودی عطر و طعم بهتری دارد.

درمورد پخت و دیگر خصوصیات برنج فجر در نی نی سایت نیز اظهار نظرهای گوناگونی شده که اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد. مطمئنا قیمت برنج فجر اعلا در گرگان پایین تر از همان برنج در تهران است. اما هزینه های حمل و نقل گاهی آن قدر زیاد هستند که تا محصول به تهران برسد هزینه کلی خیلی بیشتر از خرید تهران می شود.

  • قیمت برنج فجر سوزنی مروارید 10 کیلویی در سایت باسلام 850,000 تومان است.
  • برنج فجر سوزنی گرگان 10 کیلویی 700,000 تومان است.
  • قیمت برنج فجر سوگل شمال مارک رستگار 10 کیلویی 880,000 تومان است.
  • برنج فجر ممتاز 5 کیلوگرمی 544,000 تومان است.
  • یا برنج فجر گرگان عطری 10 کیلوگرم در سایت کاسپین 690,000 تومان می باشد.

می بینید که قیمت ها چقدر متفاوت است بنابراین برای خرید رضایت بخش باید با دقت در سایت های گوناگون بچرخید.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده برنج دورود لرستان | برنج باکیفیت علی کاظمی

برنج فجر ارزان قیمت_برنجبار

برای خرید برنج فجر درجه یک با ارزان ترین قیمت باید به نکاتی چون زمان خرید، محل کشت برنج، میزان قدکشی، کیفیت پخت، طعم و عطر آن توجه کنید. معمولا در فصل برداشت برنج با افزایش تقاضا، قیمت برنج کاهش پیدا می کند.

برنج فجر ارزان قیمت در برنجبار برای خرید عمده، به طور مرتب آپدیت می شود. اکنون قیمت این برنج کیلویی 64,000 تومان می باشد که در مقایسه با سایت های دیگر یک قیمت معقول و منصفانه محسوب می شود.

شایان ذکر است که خرید اینترنتی برنج برای خریداران به راحتی قابل دسترس است که با توجه به کیفیت متنوع این برنج با نوسانات قیمت مواجهیم. مجموعه برنجبار با دقت و پیگیری در داد و ستد برنج از وجود واسطه ها و دلالان سودجو جلوگیری کرده است.

باید خاطر نشان کرد که این روزها به خاطر اینکه در زمینه اینترنت و فضای مجازی پیشرفت های زیادی شکل گرفته، اکثر خریداران به دنبال راه و روش های جدید می باشند که در آن از خرید با کیفیت و ارزان قیمت، بهره ببرند. در مجموعه برنجبار نیاز نیست هیچ انرژی و هزینه اضافه ای صرف کنید. مجموعه برنجبار با ارائه بهترین برنج های فجر از شمال کشور بدون واسطه و با قیمت مناسب می تواند دغدغه خرید یک برنج درجه یک را کاملا مرتفع کند.

مقالات مرتبط

قیمت برنج دودی
برنج دودی

قیمت برنج دودی

قیمت برنج دودی را در این مقاله مورد مطالعه قرار میدهیم. البته پیش از آن به مباحثی چون، برنج دودی

ادامه مطالب »
برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران