مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت عمده برنج دورود لرستان | برنج باکیفیت علی کاظمی

قیمت عمده برنج دورود لرستان | برنج باکیفیت علی کاظمی مورد بحث این مقاله است. عناوین زیر در این مقاله مطرح می شوند.

محصولات زراعی شهرستان دورود

شهرستان دورود در استان لرستان به خاطر وجود دو شاخه رود دز در شمال و شرق که به یکدیگر می رسند و شرایط محیطی مناسب، یکی از مراکز عمده تولید و پرورش محصولات کشاورزی است که سالانه ده ها هزار تن محصولات کشاورزی تولید و عرضه می کند.

50 درصد زمین های این شهرستان مستعد کشت هستند و در این میان سهم تولید محصولات زراعی از باغی بیشتر است. محصولات زراعی شهرستان دورود تقریباً در تمام عرصه ها قابل توجه است.

تولید گندم، جو و برنج در دورود به مراتب از باقی محصولات زراعی نظیر حبوبات، دانه های روغنی، گیاهان دارویی و سیب زمینی بیشتر است.

برنج دورود از مرغوب‌ترین انواع برنج در کشور است. کشت برنج مزایای زیادی برای کشاورزان دارد، برای مثال درآمد بالا، مدت زمان کوتاه کشت تا برداشت و کشت محصولات دیگر پس از برداشت برنج در شالیزار که استقبال کشاورزان لرستانی از کشت برنج را به همراه داشته است. با توجه به کیفیت بالای این محصول و تأمین نیاز شهرهای اطراف، قابلیت خیلی خوبی در شهرستان برای کشت بیشتر این برنج وجود دارد.

 

برنج دورود چه نوع برنجی است؟

بعضی از خریداران آوازه برنج باکیفیت دورود را شنیده اند. اما نمی دانند برنج دورود چه نوع برنجی است و چه برنجی در این شهرستان خوش آب و هوا کشت می شود؟

در دورود بیشتر از هر برنجی، بذر برنج علی کاظمی گیلان کشت می شود. البته برنج دورود به برنج علی کاظمی محدود نمی شود و برنج هاشمی،  برنج صدری، برنج دم سیاه و غیره نیز تولید می شود. اما به دلیل کوتاهی دوره گرما، کشت بذر علی کاظمی رایج تر می باشد. به همین دلیل قیمت عمده برنج دورود لرستان نمی تواند با قیمت برنج علی کاظمی گیلان بی ارتباط باشد.

برنج علی کاظمی علاوه بر گیلان و مازندران در شهرهای میانه، دورود و بروجرد نیز کشت می شود و کلاً بذر این برنج برای رشد بهینه باید در خاک غنی کشت شود و در غیر این صورت خوب رشد نمی کند و ساقه اش می شکند.

 قیمت عمده برنج دورود لرستان

بیشتر بخوانید‌: قیمت برنج فجر اعلا | خرید از تولید کننده

برنج علی کاظمی کشت دورود لرستان

به دلیل زودرس بودن برنج علی کاظمی، شالیزارهای دورود بیشتر از هر برنجی زیر کشت برنج علی کاظمی می رود. چون در این ناحیه فصل گرما کوتاه است بنابراین زودرس بودن برنج اهمیت پیدا می کند.

برنج علی کاظمی کشت دورود لرستان هرچند یک برنج درجه یک و مجلسی می باشد اما خیلی از خریداران برای مصرف روزمره خود آن را به انواع برنج خارجی یا پرمحصول ترجیح می دهند.

برنج علی کاظمی توسط یکی از کشاورزان فرهیخته گیلان به نام علی کاظمی در مزرعه خودش کشف شد و در سال های بعد به تولید انبوه رسید و سفره ها را فتح کرد. برنج دورود از همتای شمالی خود عطر و طعم بهتری دارد و شاید دلیلش غنای بیشتر زمین های دورود باشد.

  • برای خرید برنج علی کاظمی با برنجبار در تماس باشید!

بهترین برنج دورود لرستان

با وجود کشت انواع برنج صدری، برنج هاشمی، برنج دم سیاه، برنج طارم و علی کاظمی در شهرستان دورود، نمی توان به سادگی به یکی از این برنج ها، برچسب بهترین برنج دورود لرستان را زد. زیرا عوامل متعددی در تشخیص یک برنج به عنوان بهترین نقش دارند و این به هدف خرید، خرید عمده یا مصرف روزمره و سلیقه افراد بستگی دارد.

به طور کلی برنج علی کاظمی دورود از برنج علی کاظمی شمال گران تر است. ولی برنج های هاشمی، دم سیاه و صدری دورود نسبت به برنج علی کاظمی دورود با قیمت بیشتری به فروش می رسند. البته این انواع در محصولات دورود کمیاب می باشند. ولی اسم برنج دورود معمولاً برای برنج علی کاظمی دورود استفاده می شود.

قیمت برنج دورود درجه یک 10 کیلویی حدوداً 1,140,000 تومان است. در حال حاضر قیمت برنج علی کاظمی دورود نسبت به برنج علی کاظمی گیلان در بسته 10 کیلوگرمی 50,000 تومان بیشتر است.

طرز پخت برنج دورود

برنج دورود را می توان به دو روش دم پخت و آبکش پخت.

در روش دم پخت که در مصرف روزمره بیشتر متداول است، به ازای هر پیمانه برنج تازه یک و نیم پیمانه آب جوش و یک قاشق چای خوری نمک و به ازای هر پیمانه برنج کهنه دو پیمانه آب جوش و یک قاشق مرباخوری نمک در نظر می گیرید و برنج را بدون خیس کردن در داخل آن توی قابلمه می ریزید و می گذارید روی شعله تا وقتی که آبش تبخیر شود. بعد شعله را کم می کنید و می گذارید با دمکنی به مدت بیست دقیقه بپزد و آماده شود.

تولید و پخش برنج ایرانی

بیشتر بخوانید: قیمت عمده برنج قهوه ای – قیمت درب کارخانه

در روش آبکش، طرز پخت برنج دوورد به این شکل است که برنج را بین یک تا دو ساعت در آب ولرم و نمک بخیسانید. بعد برنج را در ظرفی با حجم دو برابر آن ریخته و ظرف را از آب جوش آکنده کنید و شعله را بالا ببرید. وقتی برنج می جوشد شعله را کمی پایین بیاورید تا به حالت عادی قل بخورد. وقتی برنج به حالتی درآمد که در ظاهر نرم و در هسته کمی سفت بود، آن را آب بکشید. یکی از راه های تشخیص زمان آب کشیدن این است که تعدادی از دانه های برنج به سطح آب بیایند. وقتی برنج را آب کشیدید و در قابلمه ریختید رویش کمی آب و روغن بگردانید و بگذارید با شعله متوسط بپزد. با توجه به طبع گرم برنج دورود امیدواریم این غذای خوش پخت و خوش عطر به مزاج شما سازگار باشد.

فروش برنج دورود در تهران

انواع برنج باکیفیت دورود از برنج صدری و  برنج طارم گرفته تا  برنج علی کاظمی و برنج هاشمی و  برنج دم سیاه در فروشگاه های زنجیره ای و سایت های اینترنتی تهران به فروش می رسد.

به خاطر خواص برنج دورود که مهمترینش طبع گرم این برنج به خاطر دوری از تغییرات ژنتیکی است، این برنج مورد استقبال زیادی در سراسر کشور قرار گرفته است. به خصوص مصرف کنندگان شمالی به دلیل مواجهه همیشگی با برنج شمال و تحمل طبع سرد آن به انواع برنج های طبع گرم جنوب روی آورده اند.

فروش برنج دورود در تهران عمدتاً توسط فروشگاه های زنجیره ای و سایت هایی چون دیجی کالا و باسلام صورت می گیرد. به طور مثال قیمت برنج طارم معطر دورود در بسته بندی 10 کیلویی در دیجی کالا اکنون 960,000 تومان است.

قیمت عمده برنج دورود لرستان

خرید و فروش عمده انواع برنج دورود در شهرستان دورود و همچنین توسط مجموعه های بازرگانی مستقر در تهران و شهرستان ها صورت می گیرد.

قیمت عمده برنج دورود لرستان در مجموعه تولید و پخش برنجبار نسبت به بسته بندی های 5 کیلوگرمی و 10 کیلوگرمی عرضه شده در اکثر سایت های خرده فروشی کمتر است و در صورتی که قصد کسب و کار برنج و فروش کلی برنج را دارید توصیه می کنیم خرید عمده برنج دورود را به عنوان یک برنج طبع گرم که هواخواهان زیادی دارد از طریق سایت برنجبار انجام دهید. البته اگر به هر دلیل به دنبال برنج طبع گرم هستید، برنج عنبربوی اصل خوزستان هم می تواند گزینه خیلی خوبی باشد. قیمت عمده برنج دورود لرستان و برنج عنربو در این سایت بسیار منصفانه است.

برنج باکیفیت دورود – برنجبار

برنج دورود در انواع برنج طارم، هاشمی، صدری و علی کاظمی با کیفیت مرغوب و عطر و طعم عالی و طبع گرم در سایت های مختلف فروش برنج موجود است. این برنج عالی را که کاربران سایت نی نی سایت نیز توصیه اش می کنند می توانید از سایت های زیر تهیه کنید:

  •  سایت دیجی کالا
  •  سایت باسلام
  • سایت ترب
  •  سایت برنج انلاین
  •  سایت برنج دورود
  •  سایت باسکول

فروش عمده برنج باکیفیت دورود در سایت برنجبار امکان پذیر می باشد. برنج دورود را در اکثر سایت ها به شکل بسته بندی های مختلف و برای مصرف روزمره می بینید اما سایت برنجبار که به صورت حرفه ای و با کادری متخصص انواع برنج شمال و برنج جنوب را ارائه می دهد برنج دورود را نیز به صورت عمده عرضه می کند. قیمت عمده برنج دورود لرستان را از این سایت پیگیری نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

مرکز خرید و فروش برنج در تهران

برنج علی کاظمی در چه شهرهایی کشت می شود؟

برنج علی کاظمی در شهر های مختلفی کشت می شود. چون هر شهری آب و هو و خاک منحصر به فرد خود را دارا است، از این رو کیفیت برنج های علی کاظمی با وجود شباهت نام با هم متفاوت هستند. برای مثال ما این انواع برنج را داریم:

  • برنج علی کاظمی میانه
  • برنج علی کاظمی گیلان
  • برنج علی کاظمی دورود
  • برنج علی کاظمی آستانه اشرفیه
  • برنج علی کاظمی فومن
  • برنج علی کاظمی بروجرد

مارک های برنج علی کاظمی در دیجی کالا

  • برنج علی کاظمی  گیلان برنج آنلاین – ۱۰ کیلو گرم، قیمت : ۱،۱۳۴،۹۰۰ تومان
  • برنج علی کاظمی  کیمیا –  ناموجود
  • برنج ایرانی علی کاظمی گیلان بوستان عرش – ناموجود
  • برنج علی کاظمی کاویش – ناموجود
  • برنج علی کاظمی روحبخش – ناموجود
  • برنج علی کاظمی برنج آنلاین – ناموجود
  • برنج علی کاظمی تکسان- ناموجود
  • برنج علی کاظمی طبیعت- ناموجود

جلوگیری از شپشک برنج

لابد برای شما هم پیش آمده که در محل نگهداری برنج با حشرات ریز سیاهی مواجه شوید که در میان دانه های برنج وول می خورند و برنج را خرد کرده و پودر می سازند. این مشکل البته بیشتر درمورد برنج های ایرانی اتفاق می افتد که در تولیدشان، مواد نگهدارنده به کار نمی برند.

پخش شدن شپشک برنج در خانه یا بدتر از آن در رختخواب هم معضل دیگری است که می توانید نظرات کاربران نی نی سایت را درموردش بخوانید.

برای جلوگیری از شپشک برنج یا از بین بردن شپشک برنج راه های گوناگونی وجود دارد. اول باید پرسید شپشک برنج چیست؟ چطور به وجود می آید؟ و بعد باید فهمید شپشک برنج از چی بدش میاد؟

شپشک یک حشره غلات قهوه ای رنگ است که دو تا سه میلی متر طول دارد و یک ماه عمر می کند. اگر در هر مرحله از تولید برنج یک تخم این حشره در محصول برنج بیفتد، تکثیر می شود و رشد می کند.

بهترین شرایط برای رشد شپشک، گرما و رطوبت است. اگر جلو رشد و تکثیرش گرفته نشود و اقدامی برای نابودی اش انجام نشود ممکن است به خانه و رختخواب سرایت کند. در آن صورت مجبورید از اسپری حشره کش استفاده کنید که ماندگاری اش در فضای خانه، خودتان را اذیت می کند. البته برنج های پرمحصول مثل برنج فجر و برنج شیرودی در معرض شپشک نیستند. چند روش امن برای مبارزه با شپشک یا پیشگیری از آن قرار دادن یکی از مواد زیر لابه لای برنج است:

  1.  سیر یا قرص سیر
  2.  نعناع خشک
  3.  برگ بو
  4.  میخک

درضمن هنگام خرید برنج دقت کنید که شپشک نداشته باشد و برنج خریداری شده را در مکانی خنک و خشک نگه دارید. برای آنکه خیالتان از سلامت، کیفیت و قیمت خرید برنج آسوده باشد، سایت برنجبار را امتحان کنید و از راهنمایی مسئولان متخصص آن بهره‌مند شوید.

 

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران