مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت برنج فجر اعلا | خرید از تولید کننده

قیمت برنج فجر اعلا | خرید از تولید کننده

عملکرد انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی بر پایه مقدار محصول و عملکرد در واحد سطح به 3 نوع زیر تقسیم می گردد:

  • بومی
  • پرمحصول
  • هیبرید

ارقام بومی به طور سنتی در نواحی بومی کشت می شود. به طور کلی، واریته های این گروه عملکرد کم و ارتفاع زیادی دارند و در مقابل مصرف کود واکنش خوبی نشان نمی دهند و ورس می کنند. برخی از این گونه ها در برابر آفت ها و مشکلات گیاهی هم حساسیت زیادی دارند. اما ارقام پرمحصول از تلاقی انواع دانه بلند مرغوب با ارقام غیرکیفی مقاوم، به قصد رسیدن به عملکرد بالا و کیفیت مطلوب اصلاح شده اند. واریته های برنج پرمحصول اکثر اوقات بر اثر ترکیب بین تیپ های ایندیکا و ژاپونیکا به دست آمده و از نظر اندازه و شکل دانه دارای طیف گسترده ای هستند و در هیچ طبقه بندی ای قرار نمی گیرند. ارقام پرمحصول به خاطر ارتفاع کمتر دربرابر ورس مقاوم می باشند. بنابراین می توان منتظر محصولی با عملکرد عالی بود در صورتی که مدیریت کشت مطلوب و مناسب باشد. برنج هیبرید یا دورگ محصول تلاقی دو خط خالص به عنوان والد است، یعنی لاین پدری گرده دهنده و لاین مادری یا نر عقیم. این تلاقی، قدرت رشد و عملکرد بیشتری ایجاد می کند. قدرت رشد، ظرفیت رشد زایشی، مقاومت به استرس، قابلیت سازگاری و عملکرد دانه در این نوع برنج بالاتر است. استفاده بازرگانی از هیبرید به منظور افزایش عملکرد با بهره برداری از ویژگی هتروزیس فراهم می شود. بنابراین با توجه به عملکرد این سه گروه برنج، روشن است که برنج بومی به دلیل عملکرد پایین و کیفیت بالا گرانترین برنج ایرانی میان این سه گروه محسوب می شود. هرچند که این گروه به زیرشاخه های زیادی تقسیم می شود. بنابراین قیمت انواع برنج ایرانی بومی نسبت به انواع پرمحصول بیشتر است.

انواع برنج ایرانی

انواع برنج پرمحصول

انواع برنج پرمحصول درواقع همان برنج های تراریخته می باشند که کشت صنعتی شده اند و در طی سالیان زیاد از خواص منفی خود با رویش در خاک خلاص شده اند. برنج تراریخته به وسیله محققان کشاورزی به منظور بهره برداری بیشتر محصول با مقاومت بالا در مقابل آفات و بیماری ها تولید می گردد و دیگر برای جلوگیری از آفات نیازی به سم ندارد. این برنج با ایجاد تغییرات در دی ان ای برنج به دست می آید.

قیمت انواع برنج ایرانی وقتی به برنج پرمحصول می رسیم شکسته می شود و بنابراین طیف وسیعی از خریداران را تمکین می کند. یکی از شناخته شده ترین انواع برنج پرمحصول برنج فجر می باشد.

قیمت برنج فجر اعلا

برنج فجر اعلا گرگان

برنج فجر در اوایل دهه هشتاد به وسیله محققین عرصه برنج با ایجاد تغییرهای ژنتیکی روی برنج های مرغوب به منظور بهره برداری بیشتر زارعان تولید شد. برنج فجر از معروفترین برنج های پرمحصول است و طبع سردی دارد. این برنج به خاطر کیفیت پخت عالی و عطر خوب از دسته برنج های پرفروش محسوب می شود و تقاضای زیادی برای استفاده در رستوران ها و ادارات و مجالس بزرگ دارد.

برنج فجر در مناطق مختلفی به عمل می آید. اما بهترین کیفیت این برنج را در مزارع گرگان می توان دید. این برنج بهترین جانشین برای مصرف کنندگانی است که خواهان برنجی با قیمت پایین و کیفیت و عطر و طعم خوشایند هستند. خرید از تولید کننده اصلی برنج فجر اعلا یعنی گرگان در جهت حمایت از این محصول رضایت بخش موجب می شود در مناطق دیگر هم بر کیفیت برنج فجر تمرکز شود و درنتیجه جدا از علت منطقه ای، این برنج از طریق علل کیفی دیگر ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: تولید و پخش برنج ایرانی + عمده فروشی برنجبار

خرید برنج فجر اعلا از تولید کننده

تعداد زیادی مزرعه نمونه واقع در استات گلستان برنج فجر اعلای این منطقه را که از شهرت خوبی برخوردار است تولید می کنند. برنج فجر گرگان عطری 10 کیلوگرمی در بسته بندی شکیل توسط فروشگاه های دیجی کالا و باسلام به فروش می رسد. فروش عمده برنج فجر گرگان نیز توسط سایت هایی چون برنجبار با قیمت روز عرضه می شود. کیفیت برنج فجر گرگان در سایت برنجبار عالی است و از عملکرد فروش بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:  برنج فجر ارزان قیمت در شیراز | خرید درب کارخانه

بهترین روش پخت برنج فجر چیست؟

بسیاری از بانوان گرامی برای پخت برنجی که برای اولین بار به دستشان می رسد دچار مشکل هستند. چرا که مدت زمان پخت انواع برنج در آب جوش متفاوت است و تا تجربه کار با یک نوع برنج خاص را نداشته باشید نمی توانید زمان پخت و درجه سفتی و شلی اش را نسبت به زمان پخت پیش بینی کنید. یکی از دغدغه های بانوان در خانه این است که برنج خوب قد بکشد و بر سر سفره ظاهر دلپذیری به وجود بیاورد. البته نوع برنجی که انتخاب می کنید نقش اساسی در میزان قد کشیدن آن دارد. اما رعایت پاره ای نکات نیز به این مهم کمک می کند. همانطور که می دانیم این قضیه درمورد برنج خارجی وجهی ندارد چراکه این برنج به دلیل مواد ناسالم متراکم شده در آن قد خوبی می کشد. درمورد برنج ایرانی و به خصوص برنج فجر پرمحصول بهتر است از قابلمه بزرگی استفاده کنید تا جای کافی برای قد کشیدن برنج وجود داشته باشد. زمانی که برنج کاملا در حال جوشیدن می باشد یک پیمانه آب سرد در قابلمه بریزید و 2 قاشق غذاخوری روغن هم به آن اضافه نمایید. به این ترتیب برنج فجر اعلا را در خوش حالت ترین شکل خود بر سر سفره خواهید داشت. همچنین باید در نظر داشته باشید که پیشنهادات پخت و پز و ترفندهای کدبانوگری در سایت نی نی سایت درمورد برنج فجر اعلا نیز جواب می دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده برنج قهوه ای – قیمت درب کارخانه

قیمت برنج فجر اعلا شمال

قیمت برنج های ایرانی در شرکت های تولیدی مختلف و بازارهای سنتی گاهی روزانه تغییر می کند و این تغییرات به عوامل زیادی ازجمله نوسانات ارز بستگی دارد. این تغییرات چنان است که گاهی سرمایه گذاری روی برنج از سرمایه گذاری روی طلا سود بیشتری دارد. درحالیکه برنج طارم از لحاظ پخت چندان فرقی با برنج فجر ندارد قیمت برنج طارم درجه یک با اختلاف زیاد از قیمت برنج فجر بالاتر است. قیمت برنج فجر در اتکا به دلیل خرید دولتی برنج برای این فروشگاه زنجیره ای به صورت جزئی به صرفه می باشد. اکنون برنج فجر عمده د ربازار های تهران به صورت سورت و بوجار 67,000 تومان است درحالیکه همین برنج در سایت برنجبار با قیمت 64,000 تومان یعنی قیمت درب کارخانه عرضه می شود.

خرید برنج فجر دیجی کالا

دیجی کالا برنج فجر اعلا را در بسته بندی های مختلف و اوزان 5 کیلوگرم و 10 کیلوگرم ارائه می دهد و قیمتش نسبت به سایت باسلام کمتر و نسبت به سایت برنجبار کمتر است. بنابراین خرید برنج از مجموعه تخصصی برنجبار موجبات صرفه جویی و سود همه جانبه را برای شما خریداران عزیز میسر می سازد.

بیشتر بخوانید:

قیمت برنج فجر اعلا عمده – برنجبار

از آنجا که مجموعه تولید و فروش برنجبار از مدرن ترین و مجهزترین دستگاه ها در فرایند خشک سازی و پوست کنی و سفیدسازی و سورت و بوجار استفاده می کند و مرحله دست و واسطه را در زنجیره تولید حذف کرده است، ارائه دهنده بهترین سطح کیفی برنج در کنار مناسب ترین قیمت است. تجربه خرید از برنجبار را از دست ندهید. خرید عمده از برنجبار به مثابه خرید از تولید کننده می باشد.

بیشتر بخوانید: خرید عمده برنج چمپا شمال و جنوب در اصفهان

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران