مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

تولید و پخش برنج ایرانی + عمده فروشی برنجبار

تولید و پخش برنج ایرانی + عمده فروشی برنجبار

سطح زیر کشت برنج در جهان

گیاه برنج از عرض 53 درجه شمالی تا عرض 35 درجه جنوبی و تا ارتفاع 2600 متری از سطح دریا در کوه های هیمالیلا تحت شرایط متنوع خاکی (شور، قلیا، پیت) و تحت رژیم های متفاوت آبی و دمایی تولید می شود. از این رو به بخش های زیادی از دنیا گسترش یافته است به طوری که در سال 1997 گزارش شد در 114 کشور، شامل 35 کشور آسیایی، 28 کشور آمریکایی، 41 کشور آفریقایی، 11 کشور اروپایی و 4 کشور در اقیانوسیه برنج تولید می شود.

تولید و پخش برنج ایرانی + عمده فروشی برنجبار 

در سال 1997 سطح زیر کشت برنج به 150 میلیون هکتار و تولید شلتوک آن در حدود 570 میلیون تن بوده است که با احتساب ضریب تبدیل 62 درصد برنج، درحدود 342 میلیون تن برنج به دست آمده است. قاره‌ی آسیا نزدیک به 90 درصد سطح زیر کشت برنج و تولید را به خود اختصاص داده است. قاره های آمریکا، آفریقا، اروپا و اقیانوسیه در رتبه های بعدی سطح زیر کشت و تولید قرار داشته که مجموعاً 10 درصد بقیه سطح زیر کشت و تولید را دارا می باشد. در حال حاضر ده کشور عمده تولید کننده برنج در جهان عبارتند از:

  •  چین
  •  هند
  •  اندونزی
  • بنگلادش
  •  ویتنام
  •  تایلند
  •  میانمار
  • ژاپن
  •  فیلیپین
  •  برزیل

در سال های اخیر، بسیاری از کشورها برای جبران کمبود برنج یا مبارزه با قحطی و سوتغذیه به تولید برنج مصنوعی روی آورده اند که در این روش برنج نیم دانه یا آرد برنج با مواد مغذی غنی می گردد و به شکل دانه های برنج آماده مصرف می گردد.

تاریخچه برنج در ایران

گفته های مورخان درخصوص آغاز کشت برنج در ایران حاکی از تضاد فراوانی است. فیثاغورث در سفرنامه خود از تولید برنج در ایران نوشته. به این ترتیب، از تاریخ مصرف برنج در ایران دست کم 2500 سال می گذرد. کشت برنج در ایران به عهد هخامنشیان برمی گردد که آن را کالای صادراتی پارتیان در نظر می گرفتند.

خرید برنج ایرانی

کشت برنج از دوره هخامنشان از رود سند تا فرات بیش و کم صورت می گرفت. در زمان اشکانیان در کنار دریای خزر یعنی در منطقه گیلان و مازندران کنونی و همچنین خراسان برنج کاشته می شد. این محصول از ایران به یونان برده شد و کشت برنح به آنجا هم سرایت کرد. اعراب هم برنج ایرانی را به اروپا بردند و کشتش را به آن ها یاد دادند. در روایتی دیگر برزویه طبیب در عهد انوشیروان برنج را همراه هدایایی دیگر از هندوستان به اینجا آورد و در گیلان و مازندران کشت گردید. به احتمال زیاد، محل اصلی کشت برنج چین بوده و سپس از آنجا به هند و ایران آمده است. مورخان سده های اخیر از کشت برنج در خوزستان، گیلان، دیلمان و طبرستان نوشته اند.

برنج عمده از کجا بخرم

امکان خرید برنج عمده از انواع عمده فروشی برنج و مرکز خرید و فروش برنج ازجمله کارخانه ها، کشاورزان، مجموعه های بازرگانی حضوری و آنلاین امکان پذیر است. موضوع انتخاب نوع برنج از یک طرف، و بحث کیفیت و قیمت برنج از طرف دیگر همیشه برای خریداران عزیز، چالش برانگیز بوده است. بر سر دوراهی انتخاب برنج ایرانی یا خارجی نباید پاره ای نکات مهم را نادیده گرفت. یکی از حاشیه سازترین مباحثی که درباره مصرف برنج مطرح است بحث برنج های وارداتی است که نتایج تحقیقات متعدد نشان داده میزان فلزات سنگین به خصوص سرب و کادمیوم بیشتراز حد مجاز در برنج های وارداتی موجود است. یا مشاهده بیشترین مقدار آرسنیک در برنج های هندی و پاکستانی واقعاً نگران کننده است. بنابراین توصیه می شود نمایندگی پخش برنج هندی و پاکستانی را فراموش کرده و قدر عمده فروشی های داخلی را بدانیم. مجموعه های برنجبار و باسلام در زمینه تولید و پخش برنج با کادری تخصصی در خدمت شما خریداران عمده برنج می باشند.

خرید عمده برنج شمال

برنج شمال معمولاً از گروه برنج صدری و طارم است. این برنج ها دارای دانه طویل و کیفیت پخت عالی هستند و خوش خوراک و معطر می باشند. از طرف دیگر برنج های این گروه حساسیت بالایی به ورس و آفات و بیماری ها داشته و از کودپذیری پایینی برخوردارند که این خصوصیات تولید آن ها را با مشکلاتی روبه رو می کند، باعث افت تولید آنها می شود و خرید برنج شمال را با چالش هایی همراه می سازد. معمولاً خرید عمده برنج ایرانی به خرید برنج شمال تعبیر می شود که شناسنامه و هویت برنج ایرانی است. خرید برنج عمده از کارخانه مطمئناً مزایای زیادی دارد. ولی بعضی از مجموعه های انلاینی که در زمینه تولید و فروش برنج عمده کار می کنند نیز می توانند در عین ارائه این مزایا، شما را در تجربه ای آسان، مرتب و پاکیزه شریک نمایند.

  • برنجبار – مرکز تولید و پخش برنج ایرانی در تهران 

مرکز خرید و فروش برنج در تهران

برای خرید عمده برنج در بازار برنج مولوی تهران باید به بنکداران برنج تهران مراجعه نموده و نرخ روز برنج ایرانی را در این بازار جویا شوید. البته در تهران علاوه بر عمده فروشی های مولوی، مراکز دیگری نیز وجود دارند که به عمده فروشان برنج معروف هستند. از جمله این عمده فروشان را می توان در خیابان های معروف زیر پیدا کرد.

  • عمده فروشان برنج در  صاحب‌جم
  • عمده فروشان برنج در انبار نفت
  • عمده فروشان برنج در میدان محمدیه (میدان اعدام)

قیمت روز برنج ایرانی در بازار مولوی در سایت های مربوطه قید می شود. بهترین مرکز خرید عمده برنج را می توانید با توجه به نوع برنج انتخابی و قیمت آن از لیست عمده فروشان برنج تهران بیابید. معمولاً خریدار عمده برنج هاشمی و برنج صدری و برنج طارم و سایر انواع برنج محصول مورد نیاز خود را از سایت هایی که برنج را با قیمت درب کارخانه تحویل می دهند دریافت می کند.

تولید و پخش برنج ایرانی در تهران

بعضی خریداران برنج در تهران که به تازگی به کسب و کار برنج پیوسته اند یا در حال انجام تحقیقات مقدماتی در این زمینه هستند سؤالشان این است که بازار برنج تهران کجاست؟ بازار برنج مولوی و بازار خیابان پیروزی، نبرد شمالی دو بازار عمده فروشی برنج در تهران می باشند. البته این عزیزان در خریدهای کلی و بزرگ برای فروش داخلی یا صادرات برنج به اطلاعات جامع تری نیاز دارند و لازم است با سایت های باسلام و برنجبار، دو مرکز فروش برنج ایرانی در تهران، که در این زمینه بسیار فعالند در تماس باشند تا دقت و حساسیت بالای کار را از نزدیک لمس کنند.

  • برنجبار – مرکز تولید و پخش برنج ایرانی

تولید برنج پلاستیکی در ایران

شوربختانه برنج پلاستیکی واقعاً در بازار ایران وجود دارد. این برنج قاچاق مخلوطی از نشاسته و پلاستیک می باشد که با دستگاه هایی مخصوص فشرده می شوند و شکل ظاهری برنج را پیدا می کنند. این نوع برنج موجب امراض گوارشی و حتی در مواردی سرطان می شود. برای اطمینان از اینکه برنج خریداری شده پلاستیکی نیست، تعدادی از دانه های برنج را آتش بزنید. درصورتی که بوی پلاستیک بلند شد، برنج پلاستیکی است. همچنین می توانید یک مشت برنج را در ظرف آب قرار دهید. برنج طبیعی به زیر آب می رود و برنج پلاستیکی روی آب می ماند. متاسفانه تولید برنج پلاستیکی در ایران نیز با وجود دستگاه های به خصوص رایج شده است و دقت بیشتری را برای خرید برنج می طلبد.

کارخانه برنج + عمده فروشی برنجبار

همانطور که می دانید خرید برنج عمده از کارخانه یکی از مقرون به صرفه ترین راه های خرید برنج است. تعداد اندک افراد دست‌اندرکار در کارخانه شالیکوبی احتمال تقلب و اختلاط برنج مرغوب با برنج های پایین تر را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. مجموعه برنجبار یک عمده فروشی تخصصی برنج می باشد که در تماس مستقیم با کارخانه شالیکوبی، مطمئن ترین برنج را بدون شکستگی، حالت گچی یا ضایعات در اختیار شما قرار می دهد، چراکه این مجموعه تخصصی مجهز به مدرن ترین دستگاه های تبدیل شلتوک به برنج سفید می باشد.

بیشتر بخوانید : قیمت فروش برنج فجر گرگان + عمده فروشی برنج

در مقالات آینده بیشتر می خوانیم:

  • قیمت عمده برنج شیرودی ارزان قیمت | بدون واسطه
  • خرید برنج شیرودی جویبار مازندران | عمده فروشی برنجبار
  • قیمت برنج شیرودی در بازار | برنج درجه یک و ممتاز
  • قیمت عمده برنج دورود لرستان | برنج باکیفیت
  • قیمت عمده برنج نیم دانه | برنج ارزان قیمت ایرانی
  • مرکز فروش عمده برنج | بنکداران برنج تهران

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران