پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

قیمت برنج دودی

قیمت برنج دودی را در این مقاله مورد مطالعه قرار میدهیم. البته پیش از آن به مباحثی چون، برنج دودی چیست؟ برنج دودی چگونه تولید می شود، خواص آن و غیره مورد کنکاش قرار میگیرد.

برنج دودی چیست ؟

اغلب با شنیدن اسم برنج دودی، ذهن آدم از یادآوری حال و هوای شمال با سفره های رنگی، غذاهای بومی و عطر و بوی دیس های برنج مسحور می شود. برای کسانی که طعم برنج دودی را بارها چشیده و به آن خو کرده باشند اسم این برنج بسیار نوستالژیک است و خوردن برنج عادی را کسل کننده می یابند.

قیمت برنج دودی

البته همیشه ذائقه ها و سلیقه های گوناگون وجود دارد و هیچ وقت به طور قطع درمورد سلایق خوراکی افراد نمی توان نظر داد. به هر حال برنج دودی هاشمی از بهترین برنج های ایرانی است که حتی فکرش اشتهای خیلی ها را باز می کند. برنج دودی، برنج خاصی نیست. بلکه هر نوع برنج شمال را می توان از طریق تمهیداتی به برنج دودی تبدیل کرد.

برنج دودی ایرانی با قرار دادن یک نوع برنج در معرض دود چوب و غیره به دست می آید. در سنت کشاورزی اهالی شمال، کشاورزان برای ماندگاری بیشتر برنج، زدودن رطوبت برنج و جلوگیری از فساد زودهنگام آن به این کار دست می زدند. اما اکنون به دلیل پیشرفت تکنولوژی مانند بسته بندی و نگهداری با کنترل ویژه، دیگر دغدغه ماندگاری بالا وجود ندارد و دلیل دودی کردن برنج در زمان حاضر دستیابی به عطر و طعم خاص برنج دودی است.

این برنج به خاطر عطر و طعم خاص خود هواخواهان زیادی دارد و قیمتش نیز معمولا بالاست. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز می پرسید برنج دودی چیست، بهتر است به بخش بعدی بروید و از چگونگی تولید این برنج منحصر به فرد اطلاع حاصل نمایید.

برنج دودی چگونه تولید می شود؟

برای تهیه برنج دودی، اول برنج مورد نظر را انتخاب می کنند و سپس آن را در اتاق های مخصوص به مدت چند ساعت در معرض دود چوب می گذارند. دود چوب از طریق لوله هایی وارد اتاق می شود و برنج در تماس مستقیم با دود، عطر و طعم دلپذیری پیدا می کند. به این ترتیب رنگ برنج کمی تغییر می کند و متمایل به قهوه ای می شود.

عطر و طعم برنجی که به دست می آید تداعی کننده آشپزی در دل طبیعت و هیزم و آتش است. روش دیگر در کارخانه شالیکوبی انجام می گیرد. به این صورت که هنگام خشک کردن برنج به منظور کندن پوست آن، اگر شالی را با حرارت شعله خشک کنند، برنج سفید به دست می آید و اگر شالی را با حرارت حاصل از دود خشک کنند برنج دودی تولید می شود.

برای تولید دود نیز گاهی از سوزاندن پوسته برنج استفاده می کنند و گاهی از سوزاندن چوب. این برنج نسبت به برنج معمولی فیبر و آنتی اکسدان بیشتری دارد و در برابر میکروب ها مقاوم تر است. چوبی که برای دود کردن استفاده می شود نیز ممکن است در عطر و طعم برنج مؤثر باشد.

معمولا برای ایجاد دود در این روش از چوب درختان بلوط، کاج و فندق استفاده می شود. اگر شما دوست دارید تهیه برنج دودی را در منزل امتحان کنید و می خواهید بدانید در منزل، برنج دودی چگونه تهیه می شود، به بخش های بعدی مقاله مراجعه نمایید.

قیمت امروز برنج دودی در بازار تهران

برنج دودی اعلا در بازارها و فروشگاه های تهران معمولا به صورت بسته بندی عرضه می شود و اگر در صدد خرید برنج دودی به صورت عمده می باشید بهتر است در استان گیلان و از شهرهای رشت، استانه اشرفیه یا خمام به طور مستقیم برنج خود را از برنج فروشی ها تهیه کنید.

قیمت امروز برنج دودی در بازار تهران بنا به نوع برنج و محل تهیه و فروشنده بسیار متغیر است. خرید برنج دودی حساسیت بیشتری نسبت به برنج سفید می طلبد و باید حتما تأمین کننده را بشناسید و مطمئن شوید برنج تقلبی اسانسی تحویل نمی دهد. برنج دودی طارم هاشمی اکنون در سایت ترب با قیمت کیلویی 117,000 تومان و برنج هاشمی دودی با قیمت کیلویی 100,000 تومان عرضه می شود. برنج صدری دم سیاه دودی که بالاترین قیمت را میان برنج های دودی دارد در بسته 5 کیلویی به قیمت 750,000 تومان در همین سایت به فروش می رسد.

قیمت برنج دودی با بسته بندی 10 کیلویی در دیجی کالا با عنوان برنج صدری دودی و ادعای عرضه مرغوبترین برنج به قیمت 994,000 تومان است.

خواص برنج دودی

یکی از تیترهای عجیبی که ممکن است با آن روبه رو شوید این است: از بین بردن بوی برنج دودی در نی نی سایت. آیا واقعا کاربران در نی نی سایت چنین سوالی داشته اند؟! طنز ماجرا این است که اگر قرار بر از بین بردن بوی برنج دودی است پس چرا از اول برای تهیه این برنج اقدام کرده اید؟ برنج دودی خواصش را از همین عطر و طعم مطبوع خود و فرایند پیش از آن دارد. خواص برنج دودی مزایا و معایب آن را شامل می شود. برخی از کاربران سؤالشان این است که برنج دودی برای چی خوبه؟ برنج دودی و مصرف این برنج فواید زیادی دارد که در ذیل آن ها را فهرست می کنیم:

  • 1. برنج دودی فیبر و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برنج سفید دارد
  • 2. عطر و مزه فوق العاده ای دارد
  • 3. به کاهش وزن کمک می کند
  • 4. مواد معدنی بیشتری دارد
  • 5. خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد
  • 6. نگهداری اش آسان است چون به قرص برنج نیازی ندارد و زود فاسد نمی شود

اما عوارض برنج دودی ایرانی نگران کننده نیست زیرا با حفظ اعتدال، می توان به راحتی از مضرات برنج دودی در امان ماند. ازجمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. برنج دودی حاوی کمی سدیم است که می تواند برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مضر باشد
  • 2. در افراد حساس ممکن است آلرژی ایجاد کند

بنابراین با مشاهده یا احساس کوچکترین حساسیتی بعد از مصرف برنج دودی، استفاده از آن را متوقف کنید.

بهترین برنج دودی ایرانی

بهترین برنج دودی ایرانی را باید اول از همه از نوع برنجی که برای دودی شدن انتخاب شده تشخیص داد. یکی از بهترین برنج های دودی مجلسی، برنج دم سیاه آستانه اشرفیه است که قیمت بالایی دارد.

قیمت برنج دودی دم سیاه استانه اشرفیه در سایت باسلام کیلویی 190,000 تومان است که در بسته های دوکیلویی برای آزمایش ارسال می شود و به دلیل هزینه ارسال گرانتر تمام می شود و مطمئنا سفارش های کلان تر با قیمت پایین تری تأمین خواهد شد.

انواع برنج های هاشمی، صدری، طارم و طارم هاشمی می توانند برای تهیه برنج دودی هیزمی انتخاب شوند و از همه آنها برنج دودی خیلی خوبی تولید می شود. اما برنج دودی دم سیاه استانه اشرفیه چیز دیگری است و حرف ندارد.

از آنجا که طرز تهیه برنج دودی در منزل کار سخت و دشواری است معمولا مصرف کنندگان برای تهیه برنج دودی به چنین کاری تن نمی دهند و خرید برنج دودی خود را از طریق کشاورزان و کارخانه ها صورت می دهند.

طرز پخت برنج دودی

معمولا برای پختن برنج دودی، آن را با سایر برنج ها مخلوط می کنند و به این ترتیب هم در هزینه صرف جویی می کنند و هم عطر تند برنج دودی را معتدل می کنند

. از آنجا که برنج دودی سریعتر از برنج سفید می پزد بهتر است قبل از پخت، به مدت کمتری خیس بخورد و در حین پخت نیز در مدت زمان کمتری دم بکشد.

این برنج مانند انواع برنج سفید به صورت کته و ابکش قابل پخت است. ولی به دلیل حساسیت بیشتر این برنج به حرارت، بهتر است در روش ابکش بالای سرش بمانید تا زمان از دستتان درنرود و برنج شفته نشود.

در روش آبکش  توجه کنید که وقتی سطح آب جوش کف کرد، می توانید برنجی را که در آن قرار دارد و می جوشد ابکشی نمایید.

طرز پخت برنج دودی البته به نوع برنجی که در تهیه برنج دودی استفاده شده نیز مربوط می باشد. اما درکل برنج دودی پخت خوبی دارد. قلق پخت برنج دودی تولید شده در خانه نیز بعد از چند بار آزمون و خطا دستتان می آید. بعضی می پرسند برنج دودی را با چی بخوریم. مطمئنا برنج دودی از این نظر با برنج سفید تفاوتی ندارد و می توان آن را به صورت چلو در کنار انواع خورشت ها یا به صورت مخلوط و پلو مصرف کرد.

خرید برنج دودی درجه یک در تهران

از آنجاکه امروزه برنج دودی تقلبی هم راهی بازار شده است، خرید برنج دودی با مشکلاتی همراه است. کلاهبردارانی که برنج را با اسانس، دودی می کنند جان مصرف کنندگان را در معرض خطرات زیادی قرار می دهند. نمی شود به هر فروشنده ای اعتماد کرد به خصوص به فروشنده ای که هیچ ارتباطی با تأمین کننده های گیلانی نداشته باشد. زیرا برنج دودی اغلب در استان گیلان تولید می شود و برنج های هاشمی، صدری دم سیاه و شیرودی را شامل می شود.

بنابراین برای خرید برنج دودی درجه یک با سایت ها و فروشندگانی در تماس باشید که ارتباط محکمی با کارخانه های شالیکوبی گیلان دارند.

سایت تولید و پخش برنجبار به دلیل تماس مستقیم با کشاورزان گیلانی و نظارت بر کنترل کیفیت برنج تولیدی در کارخانه های برنج کوبی یکی از مطمئن ترین سایت های فعال در این زمینه است. قیمت برنج دودی دم سیاه در بعضی از سایت های معتبر تهران از کیلویی 130,000 تومان شروع می شود. برای خرید برنج دودی درجه یک در تهران باید قیمت برنج دودی 1402 را بدانید. زیرا بهتر است در خرید عمده، برنج دودی امساله را انتخاب کنید تا ماندگاری بالاتری داشته باشد.

 

قیمت برنج دودی اعلا در عمده فروشی برنجبار

برنج دودی اعلا که همان برنج دم سیاه دودی خمام یا برنج هاشمی استانه اشرفیه می باشد در کارخانه های معتبر شمال با قیمت حداقلی 130,000 تومان در خرید عمده به فروش می رسد.

هنگام مواجهه با قیمت های پایین تر از این قیمت باید به محصول عرضه شده شک کنید و نهایت احتیاط را برای سنجش برنج انجام دهید تا برنج تقلبی را به جای برنج دودی تحویل نگیرید. زیرا روند تولید برنج دودی سخت تر از تولید برنج سفید است و با توجه به اینکه زمان بیشتری نیز می گیرد باید قیمت بالاتری داشته باشد.

عمده فروشی برنجبار با تخصص، تعهد و احساس مسئولیت برای جلب رضایت شما مشتریان عزیز در تلاش است. کار با کارخانه های شمال، تماس مستقیم با کشاورزان و نظارت پیوسته بر عملکرد تولید برنج موجب کسب تجربه زیادی در این زمینه شده است.

با مدیریت سایت تولید و فروش برنجبار در تماس باشید و ابهامات خود را برطرف نمایید. سفارشات عمده و جزئی شما به قیمت درب کارخانه، در کمترین زمان ممکن و با بهترین بسته بندی ها به دستتان می رسد.

در مقالات آینده می خوانیم:

 

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران