مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

خرید برنج لاشه، برنج سرلاشه، برنج نیم دانه

خرید برنج لاشه، برنج سرلاشه، برنج نیم دانه موضوع مورد بحث در این مقاله است.

برنج لاشه یعنی چه؟

بعضی از مصرف کنندگان تابه حال اسم برنج لاشه را نشنیده اند و وقتی در مغازه های برنج فروشی یا فروشگاه های زنجیره ای و سایت های آنلاین با این عنوان مواجه می شوند از خود می پرسند برنج لاشه چیه و لاشه برنج چیست؟

درواقع هر نوع برنج ایرانی از طارم و هاشمی گرفته تا صدری و بینام و عنبربو برنج لاشه، برنج سرلاشه و برنج نیم دانه دارد. منتها برنج طارم و هاشمی به دلیل مقاومت کمتر دانه ها، تولید انبوه برنج های شکسته را رقم می زنند و برنج شکسته ای که در بازار می بینیم برآمده از این دو برنج می باشد.

بنابراین برنج لاشه برنجی متفاوت با برنج های اصلی نیست. پس برنج لاشه یعنی چه؟ در فرایندی که برنج در کارخانه شالیکوبی از سر می گذراند معمولا حدود 10 درصد از برنج به دلیل مقاومت کمتر شکسته می شود که این برنج شکسته به برنج لاشه، سرلاشه و نیم دانه تقسیم می شود. این برنج های شکسته سپس توسط دستگاه بوجار از برنج های کامل جدا می شوند و در کیسه ها و بسته بندی های جداگانه به کشاورزان و خریدارن تحویل داده می شوند.

حال در میان برنج های شکسته به آن دسته از دانه ها که نصف دانه سالم هستند و از برنج نیم دانه بزرگترند برنج لاشه گفته می شود. البته در برنجی که با عنوان برنج لاشه عرضه می شود مقدار کمی برنج سالم و کامل و همچنین نیم دانه هم وجود دارد که در عکس برنج لاشه کاملا مشهود است. بیشتر بخوانید:

فرق برنج لاشه با برنج نیم دانه

برنج لاشه و برنج نیم دانه ای که از یک نوع خاص برنج به دست می آیند فرق چندانی با هم ندارند و تفاوت آن ها فقط مربوط به سایز و اندازه شان می باشد. فرق برنج لاشه با نیم دانه این است که برنج نیم دانه معمولا یک سوم برنج سالم است و برنج لاشه یک دوم تا دو سوم برنج سالم می باشد.

یعنی در برنج لاشه، دانه ها بزرگترند و بنابراین کیفیت برنج لاشه از نظر پخت روزمره بهتر است. وگرنه از نظر طعم و مزه هیچکدام با برنج سالمی که از آن جدا شده اند فرقی ندارند. چرا که این برنج های شکسته هنگام سفید شدن، با الک در دستگاه بوجار از دانه های کامل برنج جدا می شوند. برنج نیم دانه بنابراین همان عطر و طعم و کیفیت غذایی را دارند ولی از نظر پخت، برنج های شکسته حالت چسبنده تری دارند و اگر دقت نشود احتمال شفته شدنشان بیشتر است. وگرنه لاشه برنج هاشمی همان عطر و طعم خوش برنج هاشمی را دارد و لاشه برنج طارم هم از نظر کیفیت غذایی و عطر و مزه با برنج طارم فرقی نمی کند.

بنابراین در جواب این سوال که برنج لاشه طارم چیست باید گفت این برنج همان ویژگی های برجسته و ممتاز برنج طارم را دارد با این فرق که اندازه دانه هایش کوجکتر است. این خصوصیت درمورد برنج لاشه، برنج سرلاشه و برنج نیم دانه صدق می کند.

بیشتر بخوانید: مرکز خرید و فروش انواع برنج ایرانی در تهران + قیمت روز برنج

برنج سرلاشه چیست؟

در عمل بوجاری و سورتینگ برنج که برنج سالم از برنج های شکسته و همچنین ضایعات جدا و پاکسازی می شود، برنج سرلاشه هم یکی از مدل های برنج است که د ربسته بندی های جداگانه به بازار می آید.

برنج سرلاشه از غربال برنج در کارخانه شالیکوبی به دست می آید و طول دانه ها در برنج سرلاشه از برنج لاشه و نیم دانه بزرگتر است. درواقع اغلب دانه های برنج سرلاشه همان برنج لب پر و نوک پریده است که اندازه اش فقط کمی از برنج سالم کمتر است.

این برنج لب پر به همراه مقدار بسیار کمی برنج کامل کوچک و برنج لاشه در بسته بندی هایی با عنوان سرلاشه عرضه می شود و قیمت یک گونه مشخصش در بازار از برنج نیم دانه و لاشه همان گونه بیشتر است.

خرید زرشک لاشه

برنج سرلاشه طارم و هاشمی مطمئنا از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است و قیمت به صرفه اش می تواند باعث شود که این برنج نسبت به برنج کامل با استقبال بیشتر خریداران مواجه شود. برنج از جمله محصولات کشاورزی است که لاشه ان نیز با ارزش است.

برای مثال در مورد حبوبات معمولا لاشه ها و نیم دانه ها جزو ضایعات به حساب می آیند. در مورد محصولاتی مانند زرشک به صورت عمومی قابل جدا شدن از کل محصول نیستند و باید به صورت دستی جدا شود. از این رو بهتر است در فرایند تولید دقت شود تا لاشه زرشک کمتر ایجاد شود.

 

بیشتر بخوانید: قیمت روز زرشک دانه اناری قاینات – آبرام

طرز پخت برنج لاشه ایرانی

برنج لاشه و سرلاشه ای که از انواع برنج های بومی شمال به دست می آید به خاطر کیفیت غذایی و عطر و طعم خوب می تواند جایگزین برنج های کامل و سالم شود و در پخت روزمره استفاده شود.

علاوه براین برنج لاشه در آش و حلیم و انواع دسرهای ایرانی مثل فرنی و شیربرنج و شله زرد نسبت به برنج کامل کارایی بیشتری دارد و بهتر است در این غذاهای مایع از برنج های لاشه و نیم دانه استفاده شود، چون هم سریعتر و راحتتر می پزد و له می شود و هم بعد از پخت در غذا حل شده و به جزئی طبیعی از غذا تبدیل می شود و ظاهر بهتری به غذای شما می دهد.

در تهیه پلو و چلو اما باید دقت بیشتری داشته باشید زیرا به خاطر شکسته بودن این برنج، بافت داخلی اش در معرض ترکیبات و دما قرار می گیرد و راحتتر وامی رود و ممکن است شفته شود. پس باید از آب کمتری استفاده کنید و حتما دمکنی بگذارید تا آب تبخیرشده به برنج برنگردد و شفته اش نکند.

غیر از لحاظ کردن این نکات، طرز پخت برنج لاشه ایرانی چه در روش کته و چه در روش آبکش با برنج کامل فرقی ندارد. مسلما توصیه های بانوان گرامی درباره برنج لاشه در نی نی سایت نیز می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید: خرید عمده برنج چمپا شمال و جنوب در اصفهان

مزایای استفاده از برنج شکسته لاشه، سرلاشه و نیم دانه

خرید برنج لاشه، خرید برنج سرلاشه، خرید برنج نیم دانه و استفاده از آن ها در انواع غذاها مطمئنا مزایای زیادی دارد که می توان به این صورت برشمرد:

  • 1. صرفه جویی در هزینه
  • 2. بهره وری از عطر و طعم بهترین برنج های شمال
  • 3. پخت خوب این برنج نسبت به برنج های پرمحصول و خارجی
  • 4. دردسر کمتر استفاده از این برنج ها در انواع آش و دسر
  • 5. هضم راحت تر نسبت به دیگر برنج ها

درواقع مزایای استفاده از برنج شکسته لاشه، سرلاشه و نیم دانه بیشتر از آن است که بهانه ای برای خرید برنج خارجی دستتان بدهد.

بیشتر بخوانید: قیمت عمده برنج قهوه ای – قیمت درب کارخانه

خرید برنج لاشه، خرید برنج سرلاشه، خرید برنج نیم دانه

برنج در گونه ها و کیفیت های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که خرید برنج و تشخیص اصالتش را با مشکل مواجه کرده است. خوشبختانه درمورد برنج لاشه و سرلاشه، باتوجه به اینکه بیشتر این برنج های شکسته از برنج طارم و هاشمی به دست می آیند، دست سودجویان و کلاهبرداران تاحدودی برای تقلب بسته تر است.

برنج های هاشمی و طارم به دلیل مقاومت کمتر در برابر فشار، بیشتر شکسته می شوند و بنابراین بیشتر برنج های نیم دانه و لاشه و سرلاشه درواقع محصول جانبی این دو برنج است. خرید برنج لاشه، خرید برنج سرلاشه و خرید برنج نیم دانه در مغازه های برنج فروشی گیلان و مازندران و گلستان راحت است و برنج شکسته در این مغازه ها به وفور وجود دارد.

خرید و قیمت عمده برنج نیم دانه

در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های آنلاین نیز این برنج ها در بسته بندی های مختلف وجود دارند.

قیمت برنج سرلاشه طارم شمالی اکنون در بازار عمده فروشی تهران به طور متوسط کیلویی 83,000 تومان می باشد که مدتی است تغییر و نوسان نداشته است.

برنج سرلاشه در دیجی کالا با مارک برنج تو و در بسته بندی 10 کیلویی و عملکرد عالی اکنون 749,000 تومان می باشد. و برنج لاشه هاشمی در دیجی کالا فعلا موجود نیست. اما فروش عمده این برنج با قیمت بسیار مناسب در سایت آنلاین برنجبار امکان پذیر می باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت برنج طارم محلی درجه یک – پخش و تولید برنجبار

قیمت برنج سرلاشه هاشمی در تهران

قیمت برنج سرلاشه هاشمی به خاطر کوچکتر بودن دانه هایش کمی از قیمت برنج هاشمی کمتر است. اما برنج سرلاشه هم با توجه به اینکه مقدار دانه های سالم در آن چقدر باشد تعیین می شود و کیسه های مارک های مختلف با هم تفاوت دارند.

برنج سرلاشه به خاطر فرق اندکش با برنج کامل، خیلی در پخت چلو و به خصوص غذاهای ترکیبی مثل لوبیاپلو استفاده می شود و بنابراین متقاضیان زیادی دارد.

اگر مقدار برنج سرلاشه موجود در بازار کفاف تقاضا را ندهد قیمتش بالاتر می رود. البته در بیشتر مواقع در عمل آنچه به عنوان برنج لاشه و سرلاشه عرضه می شوند فرقی با هم ندارد و این الفاظ گاهی تنها برای بازاریابی استفاده می شوند.

برنج لاشه طارم هاشمی در کیسه 5 کیلویی در سایت تُرُب 350,000 تومان و همین برنج در کیسه 10 کیلویی 680,000 تومان می باشد. قیمت برنج سرلاشه به صورت خرید عمده در سایت برنجبار اکنون 59,000 تومان می باشد.

بیشتر بخوانید: خرید برنج هاشمی آستانه اشرفیه در قوچان

قیمت برنج لاشه شمال_عمده فروشی برنجبار

اگر می خواهید خریدی کلی و با کیفیت و ارازن داشته باشید یا در کار تجارت و صادرات و فروش کلی برنج هستید توصیه ما خرید عمده از همین سایت جاری یعنی سایت تخصصی برنجبار است.

متاسفانه به خاطر سواستفاده از ناآگاهی خریداران در تشخیص برنج اصل و باکیفیت، در خرید برنج عمده واجب است اطلاعات دقیق و درستی داشته باشید و از سایتهای معتبر، مطمئن و تضمین دهنده خرید کنید.

با توجه به هزینه ای که می خواهید برای خرید برنج صرف کنید باید بتوانید برنج مناسبی انتخاب کنید تا به هیچ وجه متضرر نشوید. سایت تولید و پخش برنجبار در این مهم به شما یاری می رساند. این مرکز خرید و فروش تخصصی با کارشناسان مجرب خود در حوزه خرید و فروش برنج، برای شما تجربه ای یکه و به یاد ماندنی رقم خواهد زد.

برای خرید برنج عمده از عمده فروشی برنجبار و استعلام قیمت انواع برنج ها از جمله برنج لاشه شمال، با مدیریت این سایت در تماس باشید.

قیمت برنج نیم دانه در دیجی کالا

برخی از برند های معروف همچون گلستان نیز برنج نیم دانه هاشمی و طارم می فروشند. دیجی کالا که یک سایت آنلاین در حوزه خرده فروشی است،

  • برنج نیم دانه هاشمی آقاجانیان – 10 کیلوگرم
  • برنج نیم دانه طارم گلستان – یک کیلو گرم – قیمت: ۵۶۸۵۰ تومان
  • برنج نیم دانه ریز ایرانی نسل نورانی – 10 کیلوگرم  قیمت:  ۳۸۸ هزار تومان
  • برنج نیم دانه عطری مهمان نواز – 10 کیلوگرم – قیمت: ۵۲۰ هزار تومان
  • برنج ‌نیم‌دانه طارم برنج تو – 2.5 کیلوگرم  – قیمت: ۱۳۶ هزار تومان
  • برنج ‌نیم‌دانه طارم برنج تو – 10 کیلوگرم-  قیمت: ۵۲۹ هزار تومان
  • برنج نیم دانه طارم ممتاز هیمه – 10 کیلوگرم – قیمت: ۵۱۹ هزار تومان
  • برنج نیم دانه طارم دوباره کشت ریحانه دِلبِستو – 10 کیلوگرم- قیمت: ۷۹۵ هزار تومان 
  • برنج نیم دانه دودی ایرانی نسل نورانی – 10 کیلوگرم قیمت: ۳۴۸ هزار تومان

برنج نیم دانه

  • برنج نیم دانه شمال عطری – 10 کیلو گرم -قیمت: ۴۷۸ هزار تومان
  • برنج نیم دانه طارم کشت اول فریدونکنار ویهان – 5 کیلوگرم  – قیمت: ۲۵۵ هزار تومان
  • برنج نیم دانه هاشمی بارفروش – 5 کیلوگرم- قیمت: ۲۸۰ هزار تومان
  • برنج نیم دانه دودی نسل نورانی – 1 کیلوگرم – قیمت: ۵۹۸۰۰ تومان
  • برنج هاشمی نیم دانه درجه یک تومجار – 1000 گرم- قیمت: ۶۸۲۵۰ تومان
  • برنج نیم دانه طارم کشت دوم فریدونکنار ویهان – 10 کیلوگرم -قیمت: ۵۵۰ هزار تومان
  • برنج هاشمی نیم دانه درجه یک تومجار – 2 کیلوگرم- قیمت:۱۳۰۲۰۰
  • برنج نیم دانه طارم محلی گیلان برنج آنلاین – 10 کیلوگرم- قیمت: ۶۸۰ هزار تومان
  • برنج نیم دانه هاشمی گیلان برنج آنلاین – 10 کیلوگرم-  قیمت: ۶۸۰ هزار تومان
  • برنج نیم دانه هاشمی حاج علی خدمتگزار – ۱۰ کیلوگرم –  قیمت: ۷۰۰ هزار تومان
  • برنج نیم دانه هاشمی عطری فریدونکنار – 10 کیلوگرم – قیمت: ۵۹۰ هزار تومان
  • برنج نیم دانه طارم برنج مقبلی-5 کیلوگرم  -قیمت: ۳۷۰ هزار تومان

آش زرشک و برنج

مواد مورد نیاز برای ساختن آش برنج و زرشک :

  • برنج ۱ لیوان
  • سبزی آش میزان دلخواه لپه نصف لیوان
  • آب زرشک ۲ لیوان
  • پیاز داغ ۴ قاشق مرباخوری
  • نعناع داغ به میزان دلخواه
  • گلپر به میزان دلخواه

روش پختن آش زرشک برنج و لپه را بشویید و خیس کنید و با ۵ لیوان آب آنها را بپزید. سپس سبزی خرد شده را به آن اضافه کنید. پیاز سرخ کرده را همراه ادویه جات به آش اضافه کرده و بگذارید آش بپزد و جا بیفتد. سپس آن را از روی شعله بردارید و آب زرشک را در آش بریزید. این آش خوشمزه با طعم جدید آماده است. می توانید آن را با گلپر، نعناع داغ و کمی زرشک تفت داده شده تزیین کنید.

در مقالات آینده می خوانیم:

  • قیمت برنج هاشمی 1402 درجه یک گیلان – برنجبار
  • قیمت برنج لاشه طارم معطر – برنجبار
  • برنج لاشه ارزان قیمت – برنجبار
  • قیمت برنج سر لاشه فجر – برنجبار
  • طرز تهیه آش با برنج نیم دانه – برنجبار
  • قیمت برنج نیم دانه اعلا هاشمی – برنجبار
  • روش پخت برنج نیم دانه هاشمی

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران