مجله برنجبار

پرفـــروش ترین برنج ها

برنج های اقتصادی

برنج هاشمی درجه یک گیلان

برنج هاشمی درجه یک گیلان مقاله مورد بحث اینجاست. در این مقاله به مباحث زیر در مورد برنج هاشمی پرداخته می شود.

بهترین برنج ایرانی چیست؟

انتخاب و خرید برنج مصرفی روزمره یا برنج عمده برای صادرات یا مصرف رستوران ها و ادارات و غیره به دلایل متعددی مثل تنوع محصول، نوسان قیمت و سلایق مختلف و نظرات متفاوت در باب مناسب ترین محصول، می تواند چالش برانگیز باشد.

این روزها فروشگاه های بسیاری چه آنلاین و چه حضوری برای خرید برنج وجود دارند. برای بسیاری از مصرف کنندگان برنج این سؤال پیش می آید که بهترین برنج ایرانی چیست و کجا کشت می شود. گاهی هم اختلاف نظرها در این زمینه بالا می گیرد و کسی به این فکر نمی کند که باید اول ملاک های کیفیت مطرح و در موردش توافق شود. می توان گفت در رابطه با محصولی مثل برنج که در انواع و اقسام گوناگون در سراسر کشور کشت می شود،

پاسخ این سؤال با توجه به سلیقه شما به دست می آید. به طور مثال بعضی افراد برنج هاشمی را به خاطر عطر عالی و پخت خوب و ماندگاری بعد از پخت برترین برنج می دانند و برخی برنج طارم محلی را به خاطر ظاهر زیبایش بر سفره. البته این واضح است که میان برنج های کشت شده در مازندران انواع برنج کشت دوم از کیفیت بهتری نسبت به کشت اول برخوردارند. اما درمورد همین قضیه هم اگر اولویت خریدار سلامتی برنج باشد، برنج کشت اول ترجیح داده می شود، زیرا در پرورش برنج کشت اول از سموم و کود شیمایی کمتری استفاده می شود.

 

قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک

برای خرید هاشمی درجه یک گیلان با ما تماس بگیرید!

برنج هاشمی چیست؟

بی شک برنج هاشمی یکی از بهترین برنج ها در کشور است. برنج هاشمی درجه یک در استان های گیلان و مازندران کشت می شود. اما بهترین نوع این برنج در آستانه اشرفیه گیلان به عمل می آید. درواقع بهترین گونه ای که کشاورزان گیلانی اقدام به کشت آن می کنند برنج هاشمی می باشد که علاوه بر آستانه اشرفیه در دیگر نقاط گیلان نیز تولید می شود.

اما برنج هاشمی چیست؟ برنج هاشمی مثل برنج طارم دانه های کشیده و سفید مایل به کرم رنگ دارد، اما دانه هایش کمی از دانه های برنج طارم چاقتر است. بعد از پخت نیز برنج هاشمی نرم و چربتر از برنج طارم است و به مدت بیشتری هم نرمی خود را حفظ می کند.

برنج هاشمی یک گونه سبک، معطر، خوش طعم و خوش پخت می باشد. کشاورزان باهوش گیلان همیشه سردمدار کشفیات جدید در حوزه تولید برنج مرغوب تر یا پربارتر بوده اند. در این میان آقای یوسف هاشمی زاده نیز با دیدن خوشه هایی متفاوت در مزرعه خود و پیگیری این قضیه به کشف و تولید این گونه برنج نائل شده است.

با توجه به زمان برداشت برنج هاشمی، این برنج به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود. برنج نوع سرد ده روز دیرتر از برنج گرم به ثمر می رسد. آقای هاشمی عقیده داشت برنج نوع سرد هاشمی نسبت به نوع گرم کیفیت بهتری دارد. البته این نکته ای بسیار ریزبینانه و حرفه ای ست و فقط توسط افراد خبره و کارشناسان قابل تشخیص است.

قیمت انواع برنج ایرانی

بیشتر بخوانید: قیمت برنج طارم هاشمی درجه یک عمده – برنج مجلسی و باکیفیت

انواع برنج هاشمی

باتوجه به شیوه تولید در کارخانه شالیکوبی، برنج هاشمی در شکل های زیر قابل دستیابی است که همگی انواع برنج هاشمی اعلا می باشند:

  • 1. برنج هاشمی عطری
  • 2. برنج هاشمی قهوه ای
  • 3. برنج هاشمی دودی

برنج هاشمی عطری: وقتی صحبت از برنج هاشمی می شود منظور همان برنج هاشمی عطری یعنی برنج هاشمی سفید است که البته با توجه به کیفیت و محل کشت و شرایط آب و هوایی ممکن است عطر کمتر یا بیشتری داشته باشد. تمام خواصی که در بالا برشمردیم درواقع برای برنج هاشمی عطری صدق می کند.

برنج هاشمی قهوه ای: برنج هاشمی قهوه ای نیز همان برنج هاشمی سفید است با این تفاوت که پوسته نازکش یعنی سبوس باقی مانده است و رنگش را قهوه ای کرده است.

درواقع بعد از جدا کردن شلتوک از برنج، اجازه می دهند سبوس بماند و برنج قهوه ای به این شیوه تولید می شود. استفاده صحیح از برنج قهوه ای و عدم پرخوری برای لاغری به ویژه از بین بردن چربی شکم بسیار کارساز است. خواص برنج قهوه ای بر کسی پوشیده نیست و حتی در مقایسه با برنج سفید، مقدار کمتری از برنج قهوه ای می تواند شما را سیر کند.

برنج قهوه ای به دلیل برخورداری از فیبر بیشتر، لیگنان، منیزیم و منگنز باعث کاهش چربی، کلسترول و فشار خون می شود و شما را پرانرژی نگه می دارد. قیمت برنج هاشمی عطری نیز معمولا با قیمت برنج هاشمی قهوه ای یکسان است.

برای خرید هاشمی درجه یک گیلان با ما تماس بگیرید!

برنج هاشمی دودی: برای تهیه برنج دودی در روشهای درست و قابل قبول، برنج را در اتاقک هایی با آتش زدن تنه درختان یا سوزاندن کاه و پوسته برنج و ایجاد دود فراوان، دودی می کنند.

این کار گاهی به روش سنتی و گاهی با تجهیزات کارخانه ای انجام می شود. بعضی از مصرف کنندگان عاشق طعم و عطر دودی برنج هستند و برای مصرف خانگی اصرار دارند برنج هاشمی دودی استفاده کنند. برنج دودی دارای عطر و طعمی عالی و به یادماندنی است. برنج هاشمی دودی هم به خوبی قد می کشد و ماندگاری اش را حفظ می کند.

قیمت برنج هاشمی دودی از برنج هاشمی عطری بیشتر است. چون دودی کردن برنج زحمت زیادی دارد. در گذشته برنج را برای نابودی قارچ ها و میکروب ها و پیشگیری از رشد باکتری ها دودی می کردند. اما امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی خطر میکروب ها بسیار کم شده و مصرف کنندگان بنا به ذائقه طالب برنج دودی هستند. اما متاسفانه برنج دودی تقلبی هم در بازار وجود دارد که با اسانس به برنج عطر و طعم دود می دهند. بنابراین لزوم تحقیق درمورد تأمین کننده برنج دودی مشخص است.

طرز پخت برنج هاشمی ایرانی

معمولا برای آزمودن کیفیت پخت یک برنج اول آن را کته کنید تا قلقش دستتان بیاید. اگر برنج برای کته، آب بیشتری نیاز داشت، خوش پخت تر است و اگر در حالت کته، دان دان درآمد نتیجه می گیریم که برنج بسیار خوش پختی است. برنج هاشمی کهنه خیلی بهتر می پزد و دان دان می شود و اصلا شفته درنمی آید. طرز پخت برنج هاشمی ایرانی در هر دو روش کته و آبکش راحت است.

روش کته: در این روش هر پیمانه برنج خیس خورده یک پیمانه آب نیاز دارد. اول بگذارید با آب و نمک بجوشد و آبش ته بکشد. در این مرحله اگر دان دان و سفت بود، به اندازه یک سوم پیمانه آب اضافه بدهید و بعد شعله را کم کنید و با دمکنی بگذارید آرام آرام بپزد. معمولا به نیم ساعت تا 45 دقیقه زمان نیاز داریم تا بپزد.

روش آبکش: برنج کهنه را به مدت چند ساعت در آب و نمک خیس کنید و برنج تازه را نیم ساعت خیس کنید. برای جوشاندن آب از قابلمه بزرگی استفاده کنید تا برنج جای کافی برای قدکشیدن داشته باشد. وقتی برنج را به آب جوش اضافه کردید دو قاشق آبلیمو یا سرکه هم بریزید تا برنج بهتر قد بکشد. اضافه کردن کمی روغن هم به پخت بهتر کمک می کند.

وقتی برنج را آبکش کردید روی روغن داغ توی قابلمه بریزید و کناره های برنج را با قاشق از جداره قابلمه دور کنید تا بخار داخل آن بپیچد و برنج را در بر بگیرد. با دمکنی و با شعله کم به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت زمان برای پخت برنج نیاز دارید.

برنج کهنه بخریم یا برنج تازه؟

برنج هاشمی هرچه کهنه تر باشد خوشپخت تر است، اصلاً شفته نمی شود، به آب بیشتری نیاز دارد و ظاهر بهتری پیدا می کند. به همین دلیل است که هنوز قیمت برنج هاشمی 1401 جزو سؤالات خریداران می باشد.

همان طور که می دانید با وجود مزایای برنج کهنه، برنج تازه عطر بیشتری دارد و آن را به مدت طولانی تری می توان نگه داشت و این خصوصیت زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید به صورت عمده خرید کنید و قصد مصرف فوری نداشته باشید. به همین دلیل در جواب این سؤال که برنج کهنه بخریم یا برنج تازه، باید گفت بستگی دارد ملاکتان پخت برنج باشد یا عطر و ماندگاری آن در انبار.

 برای خرید هاشمی درجه یک گیلان با ما تماس بگیرید!

قیمت برنج هاشمی گیلان امروز در تهران

قیمت برنج هاشمی  گیلان امروز در تهران با توجه به کیفیت و مراحل پرورش و تازگی و کهنگی متغیر است و حداقل کیلویی 75,000 تومان می باشد. قیمت برنج هاشمی امروز در گیلان به طور متوسط 90,000 تومان است که بنا به درجات کیفی متفاوت می تواند کمتر یا بیشتر باشد. فروش برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی امروز در اکثر فروشگاه های زنجیره ای صورت می گیرد. در بسیاری از سایت های فروش برنج به برنج طبیعت برمی خورید. قیمت برنج هاشمی طبیعت در بسته 10 کیلویی، یک میلیون تومان می باشد. قیمت برنج هاشمی در دیجیکالا برای بسته 10 کیلویی 966,000 تومان است.

بیشتر بخوانید: خرید عمده برنج هاشمی 10 کیلویی – برنجبار

قیمت برنج هاشمی 1402_برنجبار

با توجه به اینکه تورم، وضعیت واردات و صادرات و موجودی انبارها در قیمت برنج مؤثر است، قیمت های ذکرشده در این مقاله به مرور تغییر می کند اما می تواند تصویری کلی از نسبت های قیمت میان فروشگاه ها و مارک های مختلف برنج ارائه دهد. اگر قصد خرید به صورت آنلاین را دارید محصول مورد نظر را بررسی کنید، نظرات موجود را مطالعه کنید و بعد اقدام به خرید نمایید.

بهترین سایت ها و فروشگاه های برنج را می توان از نحوه انتخاب مارک ها و اقسام برنج، نحوه ارسال، اطمینان و تضمین خرید برنج اصل، پشتیبانی و مشاوره ارزیابی کرد. برنجبار یکی از سایت های معتبر و تخصصی در زمینه برنج می باشد که با رعایت تمامی این نکات برای ارائه بهترین سرویس برای شما مشتریان گرامی با کادری حرفه ای تمام مراحل تولید برنج را از مزرعه تا کارخانه و فروشگاه و انبار و ارسال کنترل می کند و به بهترین روش های عرضه برای بهترین کیفیت ها اعتقاد دارد.

از مزایای این سایت می توان به تولید بهداشتی و نمونه برداری های مرتب در تمام مراحل اشاره کرد. محصولات عرضه شده توسط مجموعه تولید و پخش برنجبار، یکدست و خالص هستند و با حساسیت زیاد غربال شده اند. استفاده از دستگاه پیشرفته سورتینگ، نیاز به پاک کردن برنج را برطرف می کند.

مهارت های کشاورزان حرفه ای و راهنمایی های مهندسان کشاورزی متبحر، بهترین محصول ممکن را در دسترس خریداران محترم قرار داده است. قیمت برنج هاشمی 1402 را از برنجبار بپرسید و همراه با برنجبار خریدی آسان را با تضمین کیفیت تجربه کنید. با خرید برنج از برنجبار، مشتری همیشگی این سایت تخصصی می شوید.

بیشتر بخوانید: تولید و پخش برنج ایرانی + عمده فروشی برنجبار

مقالات مرتبط

برنجبار، مرجع قیمت انواع برنج در ایران